برگزاری پنجمین جشنواره خوش حسابی عوارض تا پایان اسفندماه

پنجمین جشنواره خوش حسابی عوارض شهرداری شیراز با ۳۰میلیارد ریال جوائز ارزنده تا ۲۹ اسفندماه۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عوارض شغلی (صنفی):
از سال 1361 کلیه مشاغل و صنوف ملزم به پرداخت عوارض شغلی شده و از ابتدا تا انتهای سال، مهلت پرداخت عوارض است. اما چنانچه مودی تقاضای استعلام از شهرداری را داشته باشد، می بایست عوارض تا پایان سال جاری را پرداخت و تسویه کند.
روش های پرداخت عوارض شغلی(صنفی): اداره کل تشخیص و وصول درآمد و مناطق یازده گانه شهرداری



اتاق اصناف (مابقی مشاغل)
توجه: پس از صدور فیش از طریق pc-pos در همان مکان قابل پرداخت می باشد.

عوارض نوسازی:
عوارض نوسازی و عمران شهری برای تمام اراضی و ساختمان‌ها که در محدوده قانونی شهر هستند طبق مقررات تعیین خواهد شد. این عوارض ابتدای فروردین هر سال اعلام می‌شود و مالکان تا پایان همان سال فرصت پرداخت آن را دارند. اگر در زمان تعیین شده این عوارض پرداخت شود طبق قانون مشمول ده درصد تخفیف خوش حسابی و در صورت عدم پرداخت، مشمول نه درصد جریمه دیرکرد می شوند.
روش های پرداخت عوارض نوسازی: دفاتر پیشخوان، مراجعه به مناطق یازده گانه شهرداری، مراجعه به سایت shiraz.ir

عوارض خودرو:
شهروندان و مالکان خودرو به صورت سالیانه ملزم به پرداخت عوارض خودروی خود هستند و چنانچه عوارض خودرو در مهلت مقرر پرداخت نشود، به موجب قانون، جریمه دیرکردی معادل 2 درصد به ازای هر ماه محاسبه و به مبلغ عوارض در سال آتی اضافه می شود.
روش های پرداخت عوارض خودرو: مراجعه به دفاتر پیشخوان، مراجعه به سایت car.shiraz.ir
توجه: لازم به ذکر است که در این آدرس فقط امکان دریافت شناسه پرداخت و قبض و همچنین صدور فیش وجود دارد و پس از آن برای پرداخت قبض باید از طریق خودپرداز اقدام شود. پس از ورود به آدرس car.shiraz.ir راهنمای مشاهده و دریافت فیش خودرو را در همان صفحه مطالعه و پس از اطمینان از اطلاعات خودرو خود با زدن دکمه >> اقدام به محاسبه و صدور فیش نمایید. در خصوص ماشین هایی که تا کنون هیچ نوع عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده اند با توجه به نداشتن سابقه امکان رویت مستندات خودرو نیست و باید به همراه مدارک مالکیت خودرو به دفاتر پیشخوان جهت ثبت اطلاعات و دریافت فیش عوارض خودرو، مراجعه کنند.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات