در راستای پیگیری مستقیم خواسته های شهروندان

جلسه یاوران شورا در منطقه هفت برگزار شد

جلسه یاوران شورا در شهرداری منطقه هفت به منظور بررسی و پیگیری درخواست ها و مشکلات عمده محلات سطح منطقه هفت برگزار شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جلسه یاوران شورای شهرداری منطقه هفت با حضور تذروی نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه، اکبری شهردار، معاونین و مسئولان منطقه و یاوران شورا در محلات در سالن اجتماعات منطقه هفت برگزار شد.
تذروی در این جلسه افزود: زدر محلات بر اساس نیاز محله سه پیشنهاد و درخواست به شورا اعلام کردند که با بررسی ها و بازدید های انجام گرفته با شهردار و معاونین منطقه هفت برنامه ریزی های لازم در جهت اجرای این پیشنهادات انجام گرفت.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب که درخواست ها و پیشنهادات به منظور نتیجه مطلوب گرفتن به سه دسته زمانبندی تقسیم شده اند، ادامه داد: این سه دسته عبارتند از درخواست هایی که در طول یک ماه به نتیجه خواهند رسید و درخواستهایی که تا پایان سال جاری اجرایی خواهند شد و درخواستها و پیشنهاداتی که نیاز است در بودجه سال آینده اقدامات لازم در جهت اجرای آن انجام گیرد.
وی با بیان این مطلب که در بعضی مواقع شهروندان درخواست و پیشنهادی مطرح می کنند و اگر روز بعد انجام نگرفت گلایه می کنند، تصریح کرد: بعضی از پیشنهادات و درخواست های شهروندان در محلات نیاز به بررسی و کارشناسی های لازم برای اجرای آن است و نیاز به یک فرصت و زمان خاصی دارند.
تذروی گفت: منطقه هفت با توجه به پروژه هایی که در آن در حال اجرا است و اقداماتی که در آن انجام می گیرد منطقه در حال پیشرفتی است و این منطقه به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
اکبری شهردار منطقه هفت نیز در این جلسه گفت: پیشنهادات و درخواست های مورد نیاز محلات بر اساس اولویت اصلی مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی لازم جهت اجرای درخواست ها بر اساس زمانبندی یک ماهه، تا آخر سال جاری و پیش بینی در بودجه سال آینده دسته بندی شده است.
اکبری با بیان این مطلب که از زمان حضور در منطقه تلاش کردیم تا خدمات و پروژه هایی که در محلات اجرا می شود بر اساس نیاز هر محله انجام گیرد: ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه های بزرگ جایگاه و نیاز تمام سطح شهر است اما بعضی مواقع با اجرای پروژه های کوچک در محلات رضایتمندی شهروندان بیشتر خواهد بود و این نشان از این دارد که باید در محلات خدمات رسانی و توجه بیشتری شود.
این مقام مسوول با بیان این مطلب که درآمد شهرداری منطقه هفت در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان است اما اقدامات و خدمات رسانی که در سطح منطقه انجام میگیرد بیش از درآمد منطقه انجام گرفته است: ادامه داد: در سال جاری فقط مبلغ قرارداد های عمرانی منطقه هفت ۵۵ میلیارد تومان بوده است و این مبلغ به جز حوزه خدمات رسانی و فضای سبز در سطح منطقه است و این نشان از پیشرفت و اجرای پروژه های بزرگ در این منطقه است.
اکبری گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته در منطقه هفت تلاش کردیم خدمات به شهروندان در کمترین زمان ممکن انجام گیرد و در ملاقات عمومی که هر هفته با شهروندان برگزار می شود از تعداد مراجعه کنندگان کاسته می شود که این نشان از انجام و خدمات رسانی در زمان مقرر و رضایتمندی شهروندان است.
شهردار منطقه هفت ادامه داد: یکی از درخواست های مشترک در تمامی محلات مشکل فاضلاب بیان شده است که در جلسه میز جهادی که در شهرک مهرگان برگزار شد و با جلسات متعددی که با اداره آب و فاضلاب برگزار گردید مقرر شد در طول دو سال تمام سطح منطقه هفت که در حدود ۱۲۰ کیلومتر نیاز به اجرای فاضلاب دارد بر اساس اولویت اجرا شود.
اکبری در خصوص ترمیم و مرمت آسفالت در سطح منطقه گفت: در راستای ارتقا و بهبود عبور و مرور شهروندان، معابر و کوچه های سطح منطقه هفت که نیاز به ترمیم و مرمت و زیر سازی جهت آسفالت دارد شناسایی شده است و اولویت معابر نیز در دستور کار قرار دارد اما با توجه به شرایط بازار و کمبود قیر این اقدام به تاخیر افتاده است و با تامین قیر و آسفالت بر اساس اولویت عملیات آسفالت معابر شروع خواهد شد.
بر اساس این گزارش، احداث سالن ورزشی، احداث پارک محله ای، لوله گذاری جهت دفع آب های سطحی، تعریض معابر، جدول گذاری، روشنایی معابر و ... از درخواستها و پیشنهادات بیان شده توسط یاوران شورا در محلات است که برنامه ریزی های لازم در خصوص چگونگی و زمان اجرای آن بیان شد.
گفتنی است در پایان از زحمات و تلاش های شهردار و معاونین شهرداری منطقه هفت توسط تذروی نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و یاوران شورا در محلات تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات