سیلاب ارتباط بخش بیرم لارستان با مناطق اطراف را قطع کرد

بارش های سیل آسا از ظهر یکشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۰ در مناطق جنوبی فارس شدت یافت و ارتباط شهر بیرم لارستان در اثر تخریب جاده دسترسی با ۲ روستای بالاده و آبکنه این بخش و همچنین شهر اشکنان لامرد قطع شده است 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: بخشدار بیرم، گفت: پل ارتباطی روستای بالاده که در سیل هفته گذشته دچار تخریب شده بود و با تلاش راهداران و اداره کل راه و شهرسازی لارستان راه دسترسی و جایگزین موقت نیز با جا گذاری ۲ عدد لوله ایجاد شده بود؛ امروز و در اثر وقوع سیلاب لوله ها را آب بُرد و مجدد ارتباط شهر بیرم با این روستاهای بالادست قطع شده است.

سیلاب ارتباط بخش بیرم لارستان با مناطق اطراف را قطع کرد

روح الله بامداد بیان کرد: هم اینک نیروهای راهداری در منطقه و در محل پل ورودی از سمت روستای آبکنه به بیرم حضور دارند و مشغول پاکسازی جاده و جلوگیری از انحراب سیل به شهر هستند.

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش های رسیده پل روستای محمد قاسمی از دیگر روستاهای بالادست شهر بیرم هم سر ریز شده که احتمال ورود آب به داخل این روستا نیز وجود دارد که البته نیروهای امدادی و مردمی و دستگاه های خدمات رسان در منطقه مستقر شده اند.

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر اخیر خود به مناطق سیل زده جنوب فارس از این روستاها و همچنین پل تخریبی این روستا بازدید کرده بود و دستور اقدامات سریع برای بهسازی و همچنین امکان دسترسی و ارتباط مردم داده بود.

یکی از مناطقی که در سیل روزهای ۱۲و ۱۳دیماه جاری به شدت آسیب دید بخش بیرم لارستان بود که علاوه بر تحمل خسارات مالی شدید یک نفر هم در این منطقه قربانی سیل شد؛ البته با حضور به موقع مسئولان استانی و ملی و نیروهای های امدادی و خدمات رسان اوضاع در این شهر به حالت عادی بازگشته است.

ارش های سیل آسای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری به یکهزار و ۳۸۰ واحد مسکونی در جنوب استان خسارت زد که ۹۳۱ خانه را به طور کامل تخریب کرد؛ بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر منزل مسکونی اعم از تخریبی و تعمیری با سود پنج درصدی برای مناطق شهری و چهار درصدی برای روستاها پیش بینی شده است.

بارش های سیل آسای دیماه امسال همچنین رقمی افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف زیربنایی، تاسیسات و بخش های مختلف در مناطق جنوبی فارس خسارت زد و پنج نفر را هم قربانی کرد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات