شهردار شیراز خبر داد

افزایش درآمد نقدی شهرداری در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

شهردار شیراز در سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ارائه گزارش عملکرد صد روزه شهرداری در حوزه مالی گفت: در سه ماهه تیر، مرداد، شهریورماه درآمد نقدی شهرداری یک هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان و در سه ماه مهر، آبان و آذرماه درآمد شهرداری یک هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته که این درآمد ۹۲۰ میلیارد تومان درآمد بوده به میزان ۴۸ درصد افزایش درآمد نقدی داشته ایم.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به بانک شهر ایجاد شده بود، گفت: در بخش پیمانکاران بزرگ با بدهی روبرو بودیم که با برنامه ریزی موفق شدیم ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی در خط دو مترو را پرداخت کنیم.
وی افزود: در بخش دیگری بدهی ها را با تهاتر و در بخش دیگر ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در خط دو قطار شهری را اجرایی کردیم و هم اکنون خط دو مترو با تمام توان در حال اجرا است.
شهردار شیراز با اشاره به اجرای پروژه بزرگ بزرگراه سردار سپهبد شهید سلیمانی (کوهسار مهدی عج) اظهار کرد: در این پروژه نیز بخشی از بدهی به صورت تهاتر و بخش دیگر به صورت نقدی پرداخت نماییم تا این پروژه نیز بدون مشکل اجرا شود.
اصنافی با اشاره به بدهکاری شهرداری به پیمانکاران گفت: سیصد میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران علیرغم شرایط بد اقتصادی پرداخت شد.
وی افزود: برات کارت بانک شهر که مسدود شده بود نیز دوباره به جریان انداختیم.
شهردار شیراز بیان کرد: لایحه وام مودیان با سود ۴ تا ۸ درصد در بانک شهر آماده شده است و سازندگان ساختمان می توانند تمام عوارض ساختمانی را وام بگیرند.
وی همچنین افزود: کل اوراق مشارکت شهرداری های کشور ۸ هزار میلیاردتومان است که توانستیم ۱۲ درصد کل اوراق مشارکت معادل ۹۰۰ میلیارد تومان جذب کنیم.
او همچنین در خصوص وصول ارزش افزوده گفت: در دو ماه گذشته توانستیم ۸۰ میلیارد تومان وصولی داشته باشیم. از سوی دیگر به علت تعدد حساب های شهرداری مبالغ بالایی رسوب خسارت داشتیم که با بستن آنها توانستیم ۱۳۰ میلیارد تومان آزاد کنیم.
وی ابراز داشت: جمع آوری تمام دسته چک ها یکی دیگر از اقدامات در راستای انضباط مالی بود و با جمع آوری دسته چک ها، حسابها به صورت الکترونیکی شده و سیستم توکن را برقرار کنیم.
اصنافی گفت: باتوجه به اینکه برای هر موضوعی حساب ایجاد شده بود در قدم اول ۳۷۰ حساب شهرداری را بستیم و تجمیع کردیم. همچنین در جهت انضباط در خرید شهرداری، نرم افزار سامانه خرید در حال انجام است.
شهردار شیراز همچنین خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه پیگیر فاینانس در خصوص خط دو مترو به ویژه برای واگن ها هستیم و مصوبه شورای اقتصاد گرفته شده است و پیگیری تسهیلات ۳۰ هزار میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی از اهم فعالیت های یکصد روزه شهرداری می باشد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات