شهردار منطقه ده شیراز:

مسیر ورودی گویم به شیراز بهسازی می شود

شهردار منطقه ده شیراز از بهسازی مسیر گویم به شیراز با هدف تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک و ایجاد بستری برای توسعه شمال غرب شیراز خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس معصومی با بیان اینکه در منطقه خروجی و ورودی از شیراز به سمت سپیدان همواره با مشکلات ترافیکی روبرو بودیم. اظهار کرد: باریکی مسیر و ترافیک پرازدحام در این منطقه موجب نارضایتی شهروندان شده بود که هم اکنون با برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر موفق شدیم تا حدودی ترافیک را رفع کنیم اما اقدامات بیشتری برای بهسازی مسیر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه قسمتی از مسیر تملک شده و در طی مراحل نهایی آخر هستیم، افزود: برای بهره برداری از تمام عرض مسیر با پیمانکار قرارداد منعقد شده و در حال انجام کار است.
شهردار منطقه ده شیراز با بیان اینکه ترددهای نامنظم موجب ترافیک می شود، عنوان کرد: برای رفع این مشکل اقدام به ایجاد بلوار وسط معبر و دور برگردان در ابتدا و انتهای مسیر کردیم.
معصومی با اشاره به اینکه داشتن شیب های تند در برخی نقاط و جاری شدن بارش های به سمت معابر و در نهایت سر ریز شدن به رودخانه نهراعظم که همواره در منطقه مشکل آفرین شده، گفت: بنابراین اقدام به درختکاری در ارتفاعات اطراف و ایجاد بندهای تاخیری و طرح های آبخیزداری و همچنین دیوارگذاری رودخانه ها کردیم.
وی افزود: لای روبی رودخانه نهر اعظم در منطقه نیز در حال انجام است و با این اقدام در صورت بارندگی با مشکلی مواجه نخواهیم شد و در مقابل سیلاب نیز ایمن شده ایم.
شهردار منطقه ده شیراز با بیان اینکه تجهیز و بهسازی پارک های محله ای در دست اقدام قرار دارد، گفت: اجرای بهسازی و تجهیز پارک ها در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون چهار پارک محله ای در حال تجهیز و بهسازی است. این اقدام با هدف ارتقای فضای سبز و فراهم شدن شرایط بهتر برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان در حال انجام است.
معصومی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه احداث راه های جدید با هدف کاهش و روان سازی ترافیک در دستور کار قرار دارد، افزود: عملیات عمرانی احداث 45 متری غدیر به زودی آغاز می شود و با احداث این مسیر غدیر شمالی به غرب شهرک گلستان متصل می گردد.
شهردار منطقه ده شیراز توجه داشتن به مسایل فرهنگی را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: معتقدم که ارتقای فرهنگی شهروندان منتج به داشتن شهری بهتر و زیباتر می شود، بنابراین آموزش شهروندی و رعایت اخلاق شهروندی در راستای تعاملات بهتر و مشارکت بیشتر شهروندان الزامی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات