رئیس علمی کاربردی شهید رستمی:

توجه به پژوهش از ارکان توسعه است

رئیس مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز، با بیان اینکه پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد در هر جامعه‌ای است، گفت: توسعه متوازن و پایدار در جوامع مختلف ارتباط مستقیمی با آموزش، فناوری و کمیت و کیفیت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر حسین محمدی چهارشنبه ۲۴ آذر در جمع اساتید و پژوهشگران مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز افزود: افزایش راندمان و بهره وری نیروی انسانی در سازمان‌های مختلف و به تبع آن ارتقا و پیشرفت و توسعه همه جانبه، محصول فرآیند صحیح آموزش، تحقیق و پژوهش‌های کیفی و تحقق آن نیارمند برخورداری از اساتید مجرب و با انگیزه و دانشجویان پرتلاش، توانمند و مشتاق فراگیری و البته محیط مناسب آموزشی و پشتیبانی لازم است.

محمدی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته دارای نظام پژوهشی پویایی هستند و با آینده نگاری و آینده پژوهی مسیر رشد و توسعه جامعه را ترسیم می کنند و به همین خاطر سهم پژوهش و تحقیق در کشورهای توسعه یافته از بودجه سالانه بسیاری از کشورها، بالاتر است.

این استاد دانشگاه گفت: فرهنگ پژوهش باید به صورت نظام مند در کشور نهادینه شود و این باور در سیستم آموزشی و به تبع آن در کل جامعه ایجاد شود که هزینه و سرمایه گذاری در بخش‌های آموزش و پژوهش می‌تواند آینده مطلوبی همراه با رفاه وتوسعه ملی برای جامعه به ارمغان آورد.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز خاطرنشان کرد که دستیابی به توسعه متوازن با تحول در آموزش و پژوهش، برنامه ریزی و مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی و تشخیص درست نیازهای اصلی جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قابل تحقق است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات