آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن شیراز خاموش شد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن در شهرک صنعتی شیراز که چهارشنبه شب رخ داد اوایل بامداد پنجشنبه با اقدامات آتش‌نشانان خاموش شد. 

محمد هادی قانع پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: آتش سوزی گسترده و حساس مخازن در کارخانه تصفیه روغن به گونه ای رخ داد که وجود مخازن و حوضچه های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه ای دیگر با همین کاربری با محل حادثه فاجعه ای جدی را هشدار می داد.

وی افزود: این حادثه ساعت ۲۱ و ۲۷ دقیقه شامگاه گذشته اتفاق افتاد و علت حادثه را کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی دارند.

قانع با بیان اینکه حجم آتش بسیار بالا بود، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله های سرکش آتش، ۸ خودرو آتش نشانی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودرو های حامل سیستم تنفسی با ۴۰ آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری آتش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با وجود مخازن متعدد در این کارخانه ۶۰۰ متری و کارخانه ای با همین کاربری در مجاورت محل حادثه، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و فاجعه ای بزرگ رخ دهد که خوشبختانه با مدیریت دقیق عملیات و عملکرد موفق تیمهای عملیاتی متخصص این نگرانی رفع و شعله های سرکش آتش کنترل و مهار شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت:بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت های وارده به این محل انجام می پذیرد.

وی عنوان کرد: این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات