رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

ثبت اثر در حوزه آیینی دارای ارزش دوچندان است

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به سوگواره عکاسی «راه دل» که رویداد ارزشمند هنری است،گفت:هر صحنه ای توسط عکاسان ثبت می شود،ارزشمند و ماندگار است اما زمانی که این ثبت اثر در حوزه آیینی و اهل بیت (ع) باشد،ارزش آن اثر دوچندان می‌شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مرتضی جعفری،شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی عکاسی سوگواره راه دل که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از عکاسان استان فارس که در حوزه عکس به خوبی تصاویر بصری به مردم ارائه می کنند، اضافه کرد: ما نمانیم و عکس ما ماند؛ گردش روزگار برعکس است.

جعفری با یادآوری این مطلب که اربعین با دل ها بازی می کند و هنر عکاسان آیینی مضاعف است که با قالب هنرمندانه عکاسی راه معبود ابدی را به تصویر می کشند، افزود: امیدوارم توانسته باشیم که دین خود را به موضوع اربعین ارائه کرده باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بخش های فرهنگی متولیان متعددی در شهرها دارد و هر کدام این سازمان ها دستور کارهایی دارند که می تواند باعث ایجاد همپوشانی شود و این موضوع در بخش فرهنگ و هنر بیشتر است.

وی افزود: در این سازمان به دنبال استعداد یابی در حوزه ورزش هستیم و در حوزه فرهنگی هم توجه به حوزه فرهنگ شهروندی یکی از اهداف این سازمان است که اساس و بن مایه شکل گیری مدنیت و تمدن در فرهنگ شهروندی نهفته است و این فرهنگ شهروندی باعث آرامش، پیشرفت و امنیت در شهر و زندگی می شود.

دبیر نخستین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی «راه دل» چهارشنبه ۱۰ شهریور گفت: این سوگواره با هدف استفاده‌ موثر از ظرفیت هنر در گسترش عطر و فرهنگ غنی عاشورایی و اربعین حسینی در مسیر حرکت و تعالی فرهنگی جامعه و همچنین ارزش نهادن به تلاش‌ها و جلوه‌های زیبای عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) به عنوان یکی از بی‌بدیل‌ترین نمادهای هویتی و فرهنگی در درون جامعه ایرانی برنامه ریزی شده است.

امین برنجکار افزود: این سوگواره با هدف نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی و گرامیداشت خاطرات دلنشین اربعین و جلوه‌ها و زیبایی‌های عزاداری در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس و مسیر پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی و پرشور زائران و عاشقان حسینی (ع) در عزاداری‌های ایام محرم و صفر در پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا و همچنین عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و روضه‌های دلنشین خانگی در نقاط مختلف کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا است و در ۲ بخش استانی و بخش ملی برگزار می شود.

برنجکار با اشاره به تقویم زمانی سوگواره، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ است و داوری آثار تا ۲۹ شهریور انجام می شود و روز سی ام شهریور ماه هم نتایج اعلام انجام می شود و ۲ مهرماه هم در آستانه اربعین حسینی، نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

او گفت: علاقه مندان برای اطلاع از فراخوان به آدرس صفحه اینستاگرام سوگواره «راه دل» به آدرس Soogvare_rahedel مراجعه کنند، پاسخگویی به سئوالات از طریق دایرکت اینستاگرام صفحه سوگواره شکل می‌گیرد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات