رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد

به کارگیری راهنمایان گردشگری ادبی در هفته بزرگداشت حافظ

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه مسیرهای گردشگری ادبی در شیراز تنظیم شده است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری ادبی آموزش دیده توسط مدیریت گردشگری این سازمان برای معرفی هر چه بهتر شیراز با محوریت گردشگری ادبی اقدام خواهد شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مرتضی جعفری در نشست هم افزایی دستگاه‌های متولی برگزاری رویدادهای بیست و پنجمین یادروز حافظ شیرازی ضمن استقبال از دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با عملیاتی کردن این دبیرخانه قدمی بزرگ و فاخر در توسعه گردشگری برداشته است.
لزوم استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی را مهم دانست و گفت: حافظ را می‌بایست بیش‌ازپیش به مردم شیراز و جهان معرفی کرد و این فقط با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عملیاتی می‌شود.
محمد فرخ زاده افزود: امروزه در این شرایط کرونایی باید با استفاده از میدان‌گاه های شیراز در برگزاری رویدادهای شهری به‌ویژه رویدادهای معرفی خواجه حافظ شیرازی استفاده کرد و نباید از ظرفیت اقشار مختلف جامعه در معرفی میراث‌فرهنگی ناملموس مغفول ماند.
اجرای برنامه‌های فرهنگی با ۹ خواهر خوانده بین‌المللی
هادی شه‌دوست شیرازی در نشست هم افزایی دستگاه‌های متولی برگزاری رویدادهای بیست و پنجمین یادروز حافظ شیرازی بیان کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی استان باید با انسجام‌بخشی و همکاری متقابل به برنامه‌های گرامیداشت ناظم الاولیاء حافظ شیرازی هم‌افزایی بیشتری بخشند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری با ۹ خواهر خوانده بین‌المللی شهر شیراز صورت گیرد.
او اظهار کرد: شایسته است برای معرفی هر چه بیشتر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی به عموم مردم شهر راز، نگارخانه بزرگ شهری با استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری اجرایی شود و تقویم جامع برگزاری برنامه های گرامیداشت این فخر زبان فارسی به مردم ارائه شود.
برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حافظ با نگاهی شهروندمدار
صابرسهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان این که امسال پیشنهادهای مرکز حافظ‌شناسی در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حافظ با محوریت حافظ و هنر است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای با نگاه فرهنگی و هنری برای یک هفته در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
سهرابی افزود: همه تلاش ما بر این پایه است که بتوانیم برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ را امسال شادی‌آفرین و امیدافزا و نگاهی شهروندمدار برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد:برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ، پس از نهایی شدن توسط دستگاه‌های متولی، در نشست خبری به آگاهی همه مردم خواهد رسید.
ضرورت برگزاری رویدادهایی با محوریت۷ شب، ۷ غزل و ۷ هنر
مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با استقبال از برنامه‌های پیشنهادی سایر دستگاه ها، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال برنامه‌های بزرگداشت حافظ شیرازی با محوریت هنر است، می‌بایست مقوله هنر از دید غزل‌های خواجه حافظ شیرازی را به نمایش بگذاریم.
امیر حسین حکمت نیا، با بیان اینکه بازتاب غزلیات حافظ شیرازی در خلق هنرهای سنتی و صنایع‌دستی دارای اهمیت به‌سزایی است، افزود: رویدادهایی با محوریت۷ شب، ۷ غزل و ۷ هنر در مجموعه حافظیه می‌تواند در معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و هنر شیراز کمک کند.
او اظهار کرد: بهتر است در کنار آیین بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی از هنرمندان آرایه های معماری و هنرهای وابسته به مجموعه حافظیه نیز تکریم شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات