امضای تفاهم نامه ۵جانبه برای روایت هنرمندانه از جهاد موفق گروه های جهادی

انعکاس فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است

همزمان با نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، مدیران دستگاه های فرهنگی و جمعی از نمایندگان رسانه های استان برگزار شد، تفاهم نامه ۵جانبه ای در خصوص روایت هنرمندانه از جهاد موفق گروه های جهادی به امضا رسید.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تقویت زیرساخت های رسانه ای و استفاده از ظرفیت های هنری استان برای انعکاس پررنگ تر فعالیت گروه های جهادی و روایت هنرمندانه از اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی آنهاست.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی استمرار عاشورای حسینی است، اظهار داشت: حاکمیت امامت و رابطه امام و مردم دو موضوعی بود که دشمن در روز عاشورا و واقعه کربلا آن را هدف قرار داده بود.
سردار محمد زهرایی با بیان اینکه انتقال پیام کربلا توسط حضرت زینب سبب ماندگاری واقعه عاشورا شد، گفت: حاکمیت دین کاری است که انقلاب اسلامی انجام داد و رابطه امام و امت را در قالب این حاکمیت تعریف کرد، موضوعی که در روز عاشورا نیز مطرح بود.
وی با بیان اینکه شهید آوینی روایتگر جهاد و دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: امروز دفاع مقدس، نوین است و افسر و سرباز خودش را می‌خواهد؛ جنگ اقتصادی و جنگ نرم فرهنگی امروز باید روایتگر خودش را داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور روایت کردن کار گروه‌های جهادی را وظیفه‌ای دانست که باید هنرمندانه و به صورت حرفه‌ای انجام شود و افزود: تفاهم نامه امروز باید با پیش بینی برنامه زمان بندی به صورت منسجم اجرا شود.
فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این نشست گفت: روایت هنرمندانه فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است. اگر اخلاص و تواضع معیار کار باشد مطمئنا نتیجه‌ای ماندگار و بسیار خوب در بر خواهد داشت.
سردار بوعلی با بیان این مطلب که مؤلفه مهم در فعالیت‌های جهادی استفاده از ظرفیت مردم برای انجام کارهایی است که فراتر از توان سازمان‌هاست، گفت: هدف اصلی گروه‌های جهادی خدمت رسانی به مردم، فرهنگ سازی و تربیت نیروهای انقلابی و جهادی است.
وی خاطرنشان ساخت: یکی از آثار مثبت حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم ترویج روحیه کار جهادی در بین دست اندرکاران امور است.
سردار بوعلی با بیان اینکه پاشنه آشیل کار این است که برای انعکاس فعالیت‌ها از خود گروه‌های جهادی استفاده شود، بر لزوم بهره‌گیری صحیح از رسانه در کارهای جهادی تأکید کرد و گفت: باید کارگروهی حرفه‌ای با نگاه استانی تشکیل شود و به صورت حرفه‌ای فعالیت گروه‌های جهادی را منعکس کند.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس نیز با بیان اینکه بیش از ۳ هزار گروه جهادی در استان در حوزه‌های مختلف فعال هستند، اظهار داشت: امروز گروه‌های جهادی به صورت تخصصی ساماندهی شده‌اند، گفت: این گروه‌ها امروز در حوزه‌های مختلف فعال هستند که از جمله می‌توان به ۵۴ گروه در حوزه آبرسانی، ۵ گروه در حوزه راه‌سازی، ۳۶ گروه در حوزه مدرسه‌سازی، ۵۱۰ گروه در حوزه ساخت مسکن، ۱۰۵ گروه در حوزه واکنش سریع و امداد و ۲۶۰ گروه در حوزه کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد.
قزل سفلی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در میدان حاضر هستند اما باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار بگیرند، عنوان کرد: برای این منظور باید ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای استان را به عنوان پشتیبانی برای فعالیت گروه‌های جهادی قرار دهیم.
در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: کار جهادی در اصل روح فرهنگ و آموزه های اخلاقی و دینی ماست که انعکاس درست آن، نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهاد و کارهای خیرخواهانه در میان مردم دارد.
دکتر مرتضی جعفری افزود: در مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی این آمادگی و ظرفیت وجود دارد که فعالیت گروه‌های جهادی که خالصانه برای رفع محرومیت مردم تلاش می‌کنند، با نگاه فرهنگی و هنری چاپ و منتشر شود.
همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با بیان اینکه تبلیغ و کار رسانه‌ای در نظام اسلامی ایران با تبلیغ در دیگر رسانه‌ها متفاوت است، در آنجا یک بزرگ‌نمایی مدنظر است اما رسانه تراز انقلاب اسلامی به چیزی که هست می‌پردازد چراکه تبلیغ کاری که انجام شده منجر به ایجاد انگیزه در میان مردم می‌شود.
سید تقی سهرابی بر چگونگی بیان و تبلیغ کردن فعالیت گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: هنوز یک سریال فاخر یا سینمایی از این دستاوردها ساخته نشده است. نیازمند تولید سریال از سوژه‌های نابجهادگران هستیم و باید مخاطب بین‌المللی هم مدنظر باشد مثلا سازمان یونسکو باید از کارهای محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی آگاهی داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های هنری استان فارس برای انعکاس فعالیت جهادگران لازم است، گفت: وجود ۳ هزار هنرمند و بیش از ۳۵۰ رسانه برخط و مکتوب ظرفیت‌هایی است که استان دارد که باید انعکاسی ظریف و هنرمندانه از فعالیت جهادگران داشته باشد.
صابر سهرابی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تمام توان در کنار شما است، افزود: در این میان می‌توان با همکاری و استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان و رسانه گام‌های مثبتی برای تعالی نظام اسلامی برداشت.
مسئول بسیج رسانه استان فارس هم در این مراسم با بیان اینکه بازسازی فرهنگ و رسانه از سوی مقام عظمای ولایت مطرح شده که می‌توان آن را به صورت ویژه دنبال کرد، گفت: اقدامات بسیاری انجام شده اما کارهای ما پیوست رسانه‌ای ندارد؛ برای این کار باید راوی و دوربین هم قدم با گروه‌های جهادی فعالیت کند. هادی رضایی افزود: تا کنون در اعلام کارهایی که کرده‌ایم ضعیف عمل شده است، باید برای همه کارهای خوب، پیوست رسانه‌ای داشت که این خلاء با تفاهم نامه امروز، برطرف خواهد شد.
در پایان این نشست از ۳ نفر از نویسندگانی که در عرصه روایت فعالیت جهادگران قلم زده بودند، تقدیر و از نشریه «منهای نفت» که به صورت تخصصی به معرفی کارآفرینان برتر صندوق های قرض‌الحسنه اشتغالزا بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی می‌پردازد، رونمایی شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات