پرداخت وام سه میلیارد ریالی به زنان روستایی در فارس

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس از پرداخت وام سه میلیارد ریالی به زنان روستایی استان خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: هدایت‌الله رحیمی جمعه ۱۲ شهریور در ارتباط مجازی با خبرنگاران تاکید کرد: کارآفرینی در مناطق روستایی، به ویژه در بین زنان روستایی می‌تواند برطرف کننده بسیاری از چالش‌ها از جمله بیکاری باشد.

او افزود: با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امور بانوان استانداری وام سه میلیارد ریالی در قالب وام قرض الحسنه روستایی (اشتغالزایی)با معرفی اعضاء شرکت‌های زنان روستایی به استانداری و بر اساس نوع کارآفرینی، اختصاص و به هر عضو بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال از طریق بانک ملی پرداخت شد.

به گفته‌ مدیر سازمان تعاون روستایی فارس، همچنین با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اتحادیه زنان روستایی فارس و کمیته امداد امام خمینی، زنان کارآفرین روستایی عضو شرکت‌های تحت پوشش می‌توانند وام‌ بدون سود از کمیته امداد دریافت کنند.

رحیمی ادامه داد: زنان روستایی نقش اساسی در ابعاد مختلف اقتصاد روستایی اعم از تولید مواد غذایی، فرهنگی و معنوی ایفا می‌کنند و یکی از بهترین راهکارهای مناسب در هم‌افزایی مهارت‌های زنان روستایی، عضویت در شرکت‌های تعاون روستایی زنان است. در همین راستا درگاه‌های فروش محصولات تولیدی بانوان در دیجی کالا و با سلام ایجاد شد.

او افزود: اتحادیه زنان روستایی فارس با بیش از ۴۵۰۰ نفر عضو از سال ۱۳۹۸ در قالب تشکل فعال در استان شروع به فعالیت کرده و اقدامات موثری در مدیریت اشتغال زنان روستایی داشته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در طرح معیشتی زنان روستایی تعداد ۸هزار قطعه مرغ بومی ۲۱ روزه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال بین زنان روستایی توزیع شده که به هر خانوار روستایی تعداد ۱۰۰ مرغ تعلق گرفت.

این مقام مسئول اجرای طرح معیشتی را در راستای کمک به اقتصاد خانوداه روستایی ارزیابی و بیان کرد: طی برآورد انجام شده از سرانه مصرف تخم مرغ در هر خانواده روستایی، نیمی از تخم مرغ‌های تولیدی این طرح می‌تواند، خانواده روستایی را از تامین و خرید تخم مرغ خودکفا کند و نیمه دیگرآن برای خوراک هزینه و تداوم داشته باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات