​معاون شهردار شیراز خبر داد

ثبت ۶۶هزار درخواست توسط شهروندان در سامانه شهروندسپاری طی سال ۹۹

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: با توجه به اجرایی شدن فاز دوم پروژه شهروند سپاری خدمات ثبت درخواست پروانه، پایانکار، عدم خلاف ساختمان و استعلام آپارتمان مسکونی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود.

مطبوعات فارس/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس جواد بهادری هدف از اجرای این پروژه را ارائه خدمات باکیفیت، ایجاد تسهیل، تسریع، شفاف سازی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان بیان کرد و گفت: اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری از ابتدای سال گذشته(99) در شهرداری شیراز آغاز شد.


وی افزود: شهروندان در سال گذشته با استفاده از سامانه شهروند سپاری 66هزار درخواست خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی ثبت کرده اند و حدود 56درصد از مراجعات حضوری به شهرداری های مناطق کاهش یافته است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد: قبلاً شهروندان جهت ثبت درخواست امور مربوط به شهرسازی، استعلام بانکها، دفاتر اسناد رسمی و سایر ادارات، به صورت حضوری به شهرداری های مناطق مراجعه و نسبت به ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشت های متعدد پاسخ خود را دریافت می کردند اما امروز با راه اندازی سامانه شهروند سپاری، این امکان در هرساعت از شبانه روز جهت ثبت درخواست، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور پاسخ استعلام آپارتمان مسکونی در فاصله زمانی 2ساعت تا حداکثر 2روز فراهم شده است.


وی افزود: همچنین شهروندان می توانند جهت استعلام ساختمان های مسکونی ویلایی، آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی و استعلام زمین از خدمات این سامانه استفاده کنند.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: در طول یک سال گذشته مجموعاً بیش از 66 هزار درخواست توسط شهروندان در سامانه شهروند سپاری ثبت گردیده است که 37هزار و 242 ثبت درخواست مربوط به استعلام آپارتمان های مسکونی بوده است که 100درصد پاسخ داده شده است.


بهادری اضافه کرد: 17هزار و857 ثبت درخواست مربوط به استعلام غیر از آپارتمان‌ها ی مسکونی، پنج هزار و740 ثبت درخواست پروانه، دوهزار و930 ثبت درخواست پایانکار و دو هزار و302درخواست عدم خلاف در سامانه شهروند سپاری درمدت یاد شده انجام شده است.


وی در پایان یادآور شد: شهروندان با مراجعه به آدرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir با ورود به سامانه شهروند سپاری شهرداری شیراز از انواع خدمات غیر حضوری و الکترونیکی استفاده و از مراجعه و تردد غیر ضرور به شهرداری های مناطق، خصوصاً در این ایام بیماری کرونا پرهیز کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات