فرمانده اسبق آجا در فارس:

بیت‌المقدس از درخشان ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود

فرمانده سابق ارشد آجا در استان فارس و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت: بیت‌المقدس که یکی از اهدافش، آزادسازی خرمشهر بود، از درخشان ترین عملیات‌ها در کارنامه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود که پیامدهای نظامی و سیاسی فراوانی داشت. 

مطبوعات فارس/ امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی یکشنبه دوم خرداد در سخنانی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یکی از حماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس که یکی از اهدافش فتح خرمشهر بود، رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه و بسیج توانستند با یک برنامه ریزی دقیق، منسجم و هدفمند، پس از 19 ماه خرمشهر را از چنگ نیروهای متجاوز آزاد کنند و دشمن را تا مرزهای بین المللی عقب برانند .

وی عملیات بیت المقدس را یکی از درخشا نترین عملیات‌ها در کارنامه نیروهای مسلح در طول دوران جنگ تحمیلی ذکر و اضافه کرد: دستاوردهای نظامی و سیاسی این عملیات بسیار عظیم بود.

محمدی گفت: به حق می توان گفت که با پایان عملیات بیت المقدس، جنگ ایران وعراق وارد مرحله جدیدی شد، مرحله ای که عراق در وضعیت انفعالی و نیروهای مسلح ایران اسلامی در موضع قدرت نظامی قرار گرفتند.

او با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس استراتژی جنگ را تغییر داد، افزود: عملیات بیت المقدس پیامدها وتحولات بسیار مهمی به دنبال داشت که ظهور قدرت دفاعی ایران، ثبات داخلی، بازدارندگی خارجی، ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای، اثبات یک سبک موفق از جلوه ایمان در کشاکش سهمگین ترین میدان نبرد از عمده این تحولات بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: مجموع این تحولات نشان می دهد که فتح خرمشهر یک حادثه تاریخی وتاریخ ساز و یک الگوی کامل اندیشه وعمل نظامی و مدیریت کلان دفاعی امنیتی و استراتژیک در کشور است.

محمدی خاطرنشان کرد: آزاد سازی خرمشهر توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

این مدرس دانشگاه گفت: عوامل معنوی و فرهنگی نظیر ایمان، روحیه شهادت طلبی، ایثار، مجاهدت، شجاعت، خلوص نیت و همدلی رزمندگان و عرق ملی در خلق حماسه خرمشهر نقش بسزایی داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ملتی که حماسه مقاومت وآزاد سازی خرمشهر را دارد، دارای هویتی‌ است که الهام بخش تفکر و رفتار آنها در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی و امنیتی در برابر مداخله وتجاوز بیگانگان خواهد بود و دیگر مجالی برای تجاوز باقی نخواهد گذاشت و با قدرت از امنیت ملی واستقلال خود دفاع خواهد کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات