دستگاه توموتراپی برای درمان سرطان در شیراز خریداری شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: دستگاه پیشرفته توموتراپی درمان سرطان در بیمارستان نمازی شیراز به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خریداری شد و برای نصب در این بیمارستان آماده است. 

مطبوعات فارس/ دکتر اورنگ ایلامی چهارشنبه با بیان اینکه ‌ این دستگاه از تکنولوژی فوق پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی و یکی از دستاوردهای جدید پزشکی است، افزود:عوارض جانبی روش درمان با این دستگاه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها به ویژه در تومورهای سر و گردن است و زیان وارده به بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: توموتراپی به عنوان روزآمدترین شیوه درمان سرطان در دنیا شناخته شده و در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

در توموتراپی Tomotherapy با استفاده از دستگاه ، بیماری سرطان تا حدودی درمان می‌شود. در داخل این دستگاه، یک دستگاه توموگرافی رایانه‌ای و یک شتاب‌دهنده خطی تعبیه شده ‌است.

اشعه‌درمانی در کنار جراحی و شیمی‌درمانی از مؤثرترین و معمول‌ترین روش‌های درمان بیماری سرطان است. اما این روش به علت اثرات جانبی که باقی می‌گذارد، پرطرفدار نیست.اختراع دستگاهی جدید این نقیصه را تا حدود زیادی برطرف کرده است.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات