افزایش سه برابری اجرای طرح‌های تولید و انتقال برق در فارس و جنوب کشور

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: سال گذشته در قالب پویش هر هفته الف- ب- ۲۰۰ میلیارد تومان طرح زیر بنایی در حوزه تامین و انتقال برق در فارس و جنوب کشور اجرا شد که امسال نیز با توجه به سال جهش تولید با افزایش سه برابری طرح ها حدود ۷۵۰ میلیارد تومان طرح پیش بینی شده است. 

مطبوعات فارس/ ، افزود: این میزان اجرای طرح حدود سه برابر ظرفیت طرح های سال گذشته است ، حدود ۴۰ درصد از این طرح ها تاکنون محقق و اجرا شده است و مابقی هم تا قبل از رسیدن به نقطه اوج مصرف سال آتی اجرا می شود و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد : این در شرایطی است که بیماری کرونا در همه جهان فراگیر شده است و به علت محدودیت فعالیت صنعتی کاهش بار مصرف برق در همه جهان مشاهده می شود اما در استان فارس و جنوب کشور این بیماری نتوانست خللی در تولید و انتقال برق و انرژی ایجاد کند و واحدهای صنعتی نیز دراین مدت افزایش تقاضای برق برای تولید داشته اند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه استان فارس و جنوب کشور به رغم تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا امسال توانست جهش قابل توجهی در زمینه اجرای طرح های تامین و انتقال برق و انرژی ایجاد کند افزود: احداث شبکه های فوق توزیع در استان فارس و جنوب کشور با افزایش سه برابری شاخصی کم نظیر در زمینه در مدار قرار گرفتن طرح های زیر ساختی است که در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به نتیجه رسیده است.

نصیری با تشریح برنامه های عبور از نقطه اوج مصرف برق نیز افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات نقطه اوج مصرف برق در استان های فارس و بوشهر است و در تابستانی که گذشت حدود ۹۸۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام شده است ، این میزان مدریت مصرف معادل یک نیروگاه قدرتمند است که باز هم یک شاخص قابل توجه در برنامه مدیریت مصرف قلمداد می شود ، احداث نیروگاه برق بسیار زمان بر و هزینه بر است بنا بر این می توان با کاهش بار با همکاری مشترکین از نقطه اوج مصرف تابستان پیش رو هم به خوبی گذشت .

وی با برشمردن ویژگی‌های مورد توجه در مدیریت مصرف برق گفت:مدیریت مصرف هم باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود هم منابع و محیط زیست را مراقبت و حفاظت می کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس همچنین گفت : این شرکت برای عبور از تابستان سال ۱۴۰۰ هم برنامه ریزی کرده است ، این برنامه منسجم تر از برنامه تابستان گذشته است ، محور اساسی این برنامه ها جلب همکاری صنایع بزرگ است که در محدوده وظایف شرکت برق منطقه ای استان است .

نصیری با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور در سال جاری در روز ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است ، پیش بینی مصرف برای سال آینده حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : در همین تاریخ ۶ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تولید شده است و مازاد تولید بر مصرف به استان های همجوار داده شده ، مدیریت مصرف برق در سال ۹۹ معادل ایجاد یک نیروگاه هزار مگاواتی است و این موضوع جای تامل و توجه دارد.

نصیری اضافه کرد: این شرکت در پنج محور برنامه هایی را تدوین کرده است ، یکی از این موارد که بسیار دارای اهمیت می‌باشد مدیریت اثر بخش مصرف است ، شرکت برق منطقه ای فارس با همکاری شرکت های توزیع دراین زمینه کارگروه ویژه و نظام نامه نوین تدوین کرده است که در کشور منحصر بفرد است ، پارسال هم این نظام نامه اجرا شده و امسال نیز بازنگری و اجرا خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات