رونمایی از نخستین دستگاه جراحی غیر تهاجمی تولیدی شرکت دانش بنیان شیراز

در نشستی از راه دور، با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین دستگاه لاپارسکوپی (جراحی غیر تهاجمی) تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی شد و تولید انبوه این دستگاه مورد حمایت وزیر بهداشت قرار گرفت. 

مطبوعات فارس/ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه‌شنبه در دوازدهمین "پویش ره سلامت" و رونمایی از نخستین دستگاه لاپاروسکوپی تولید شرکت دانش بنیان وابسته به که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این دستگاه که با حمایت این دانشگاه و با هزینه‌ای برابر با یک سوم نمونه خارجی به تولید رسیده است، در جراحی های گوناگون از جمله زنان و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: چهار نمونه از دستگاه لاپاروسکوپی ریجید(rigid) از سوی این شرکت تولید شده و یکی از این نمونه دستگاه‌ها در بیمارستان نمازی شیراز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با طرح درخواست حمایت از تولیدکنندگان محصولات داخلی، حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید انبوه این محصول را مایه دلگرمی و افزایش تولیدات داخلی برای تامین سلامت مردم دانست.

لطفی ادامه داد:حمایت وزیر بهداشت از تولید انبوه این دستگاه، حمایت از تولید داخلی، اشتغالزایی و موجب توسعه خدمات سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت این دانشگاه از محصولات دانش بنیان را یکی از زمینه‌های موفقیت فارس در مدیریت بحران کرونا دانست و گفت: مجموعه سلامت فارس با حمایت از ساخت و تولید کیت‌های تشخیصی کرونا و ماسک‌های نانو در مدیریت بحران کووید۱۹ در این استان، نقش داشته است.

وی، با اشاره به بازدید اخیر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دستاوردهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ابراز رضایت او از این دستاوردها، اظهار داشت: این دانشگاه دارای هفت مرکز رشد، یک مرکز نوآوری و شتاب دهنده و ۱۲۵ واحد فناور است که از این تعداد ۲۴ شرکت دانش بنیان هستند، همچنین در این مرکز دانشگاهی بیش از ۲۴۷ محصول در حوزه فناوری تولید شده و بیش از ۲۰۰ اختراع در سطح ملی و بین‌المللی ثبت شده است.

لطفی ادامه داد: بر اساس ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا پایان سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به کسب رتبه سوم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فناوری سلامت و در سامانه مدیریت توسعه فناوری سلامت شده است.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه نیز نیز در این آیین مجازی، به مناسبت هفته پژوهش به تبیین اولویت‌های نظام سلامت کشور در حوزه پژوهش پرداختند و پس از آن از ۹ محصول سلامت محور، پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رونمایی شد.

از بیست و دوم تا بیست و هفتم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات