مرگ ۲۴ نفر طی روز گذشته در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هر یک ساعت یک نفر در استان فارس بر اثر کرونا فوت کرده است، بر لزوم توجه بیشتر شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تاکید کرد. 

مطبوعات فارس/ دکتر عبدالرسول همتی شنبه اول آذر در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت آماری ابتلا به بیماری کرونا در فارس پرداخت و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس فوت کرده‌اند.

همتی تعداد کل بیماران فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس را ۲۱۵۰ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از تعداد کل ۴۶۰ هزار نمونه آزمایشگاهی بررسی شده، تا صبح روز اول آذر تست ۱۳۲ هزار و ۲ نفر، مثبت بوده است.

او با یادآوری اینکه طی مدت ۹ ماه گذشته از کل مبتلایان در استان فارس ۱۱۳ هزار و ۳۲۹ نفر، بهبود یافته‌اند، گفت: هم اینک ۲۷۷۷ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که حال ۳۹۱ نفر از آنان وخیم گزارش شده و این افراد در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

همتی با بیان اینکه تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به کرونا در فارس مربوط به شهرستان شیراز است، گفت: از بین حدود ۱۳۲ هزار بیماری که از ابتدای این بیماری تاکنون تست آنها مثبت شده است، ۶۶ هزار و ۹۰۶ نفرشان ساکنان شهرستان شیراز هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شهرستان‌های کازرون با ۳۶۲۸ مورد، مرودشت با ۳۴۴۲ مورد، آباده با ۲۲۴۹ مورد، فیروزآباد با ۲۲۳۳ مورد، کوار با ۲۱۸۴ مورد و ممسنی با ۲۱۰۳ مورد، بعد از شیراز بیشترین تعداد بیمار را داشته‌اند.

وی همچنین گفت: تا صبح روز اول آذر، تعداد بیماران در داراب ۱۹۶۱ نفر، سپیدان هزار و ۶۳۳ نفر، استهبان هزار و ۳۳۴ نفر، اقلید هزار و ۲۱۳ نفر، قیروکارزین هزار و ۱۲۷ نفر، زرین دشت هزار و ۱۱۲ نفر، خرم بید هزار و ۷۷ نفر، نیریز هزار و ۶۲ نفر، زرقان هزار و ۲۳ نفر، کوه‌چنار هزار و ۱۳ نفر، لامرد ۹۹۳ نفر، پاسارگاد ۸۷۷ نفر، رستم ۸۴۲ نفر، فراشبند ۷۷۳ نفر، خرامه ۷۶۹ نفر، ارسنجان ۷۱۱ نفر، مهر ۶۰۸ نفر، سروستان ۶۰۳ نفر، بوانات ۴۶۰ نفر، بیضا ۴۴۴ نفر، بختگان ۳۲۸ نفر و سرچهان ۳۱۵ مورد بوده است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات