رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

طرح زراعت چوب در فارس اجرایی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از اجرای زراعت چوب تا پایان امسال خبر داد و گفت: زراعت چوب در اراضی مستثنیات و ملی انجام می‌شود. 

مطبوعات فارس/ محمدمهدی قاسمی در نخشستین جلسه ستاد زراعت چوب، به توسعه زراعت چوب در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در محدوده طرح‌های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آب‌های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب استفاده شود، عنوان کرد: امکان توسعه و رشد زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر درختی که در راستای زراعت چوب کاشته می‌شود علاوه بر تولید اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: فواید اقتصادی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی شود تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس تاکید کرد: برای توسعه زراعت چوب در فارس باید یک بسته شامل تمامی موارد ترویجی، تسهیلاتی، اعتبار دولتی، نوع نهال، گونه و رقم، زنجیره تولید، هزینه تولید و آموزش تهیه شود.

قاسمی یادآور شد: باید برایبرنامه ریزی بهتر اجرای زراعت چوب در فارس تیمی متشکل از کارشناسان معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیریت باغبانی، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی، محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، امور اراضی شهرستان شیراز و اداره کل منابع طبیعی فارس تشکیل شود و با توجه به در نظر گرفتن تمام جوانب کار، ضمن امکان سنجی این مهم انجام پذیرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات