آمار مرگ روزانه در فارس به ۳۴ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۱۲ آبان و در حالیکه به شدت ابراز نگرانی می‌کرد به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد رقم خوردن بدترین روز فارس در رابطه با مرگ مبتلایان به کرونا و مرگ ۳۴ نفر از بیماران بودیم و این موضوع در کنار تعداد مبتلایان، یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود. 

مطبوعات فارس/ دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به رسیدن آمار کل مرگ ناشی از کرونا به ۱۴۷۰ نفر در فارس، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و با انجام تست‌های تشخیصی، بیش از ۲۱۰۰ بیمار جدید در استان فارس شناسایی شده که رقم بسیار بالایی است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۷۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در فارس از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، تاکنون ۹۱ هزار و ۴۸۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

افزایش شدید تعداد بیماران با وضعیت وخیم در فارس

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷۷ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه استان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درآمده و محدودیت های جدید در استان اعمال شده است، افزود: ظرفیت اشغال تخت های بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونای بسیاری از بیمارستان های استان برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار دارند.

همتی خطاب به مردم فهیم استان فارس گفت: کنترل بیماری به مسوولیت پذیری تک تک افراد جامعه بستگی دارد، در حال حاضر عده ای از مردم به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد، به بیماری مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهند.

گزارش‌ها حاکی از تداوم خستگی کادر درمان در سراسر استان و کاهش شدید تعداد تخت‌های بستری ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس در فارس است. افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم جسمی و محدودیت در تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه و ... زمینه افزایش تعداد قربانیان کرونا ویروس را در این هفته ایجاد کرده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات