معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد

استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی برای بستری بیماران کرونایی در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تکمیل ظرفیت بستری بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های دولتی، خاطرنشان کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و خیریه برای بستری بیماران مبتلا به کووید19 در شیراز استفاده می‌شود. 

مطبوعات فارس/ عبدالرسول همتی و با بیان اینکه به اجبار تخت‌های سایر بخش‌های بیمارستان‌های دولتی را کم و به تخت‌های کرونایی اضافه کرده‌ایم، گفت: اکنون ازظرفیت بیمارستان خصوصی بعثت و بیمارستان خیریه پیوند اعضاء، برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید19 استفاده می‌شود.

معاون علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: وضعیت کلی استان فارس به لحاظ شیوع بیماری کووید19 همچنان قرمز است و اکنون ١٩ شهرستان این استان در وضعیت قرمز، ١٥ شهرستان در وضعیت زرد و ٢ شهرستان در وضعیت سفید طبقه بندی شده است.

او با بیان اینکه چهارشنبه هر هفته، وضعیت شهرستان‌های مختلف به لحاظ شیوع بیماری کووید ١٩ مشخص می‌شود، افزود: اگرچه طی روزهای اخیر با کاهش تعداد مبتلایان و تست‌های مثبت کرونا در فارس مواجه هستیم اما میزان این کاهش در مقایسه با روند افزایشی روزهای قبل قابل توجه نیست و می‌توان گفت که همچنان روند افزایشی بوده و به همان میزان هم مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت بستری بخش‌های اختصاص یافته به کرونا در بیمارستان‌های دولتی شیراز تکمیل شده است، گفت: با تکمیل ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بخش دولتی فارس، در برخی از مراکز درمانی مانند بیمارستان‌های شهید فقیهی و نمازی مجبور به کاستن از تعداد تخت‌های سایر بخش‌ها و اضافه کردن به ظرفیت بخش کرونایی شده‌ایم.

همتی همچنین به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با بیماری آنفولانزا در آستانه آغاز موج این بیماری در شهریورماه اشاره و خاطرنشان کرد که برای پیشگیری از بروز شرایط سخت، کمیته‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: راه‌های مشترک انتقال این بیماری و همزمانی با شیوع کرونا، اگر با همراهی و مشارکت مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، همراه نباشد ممکن است شرایط بحرانی ایجاد کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات