دکتر محمودزاده :

طرح نجمای مخابرات نمونه استراتژی هم افزای آینده با راهبرد “دو سو توانی” در سازمان است

دکتر محمودزاده گفت: استراتژی آینده محور و نگاه به گذشته از نکات تعارض افکن در سازمان است و طرح نجمای مخابرات حقیقتا ضمن نگاه به مشکلات موجود از دایره طرح و استراتژی نیز خارج نمی شود و تحول را مستمر و متوازن پیش می برد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، دکتر محمودزاده در نشست تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با بیان اینکه این ارزیابی ها بهانه ای برای اجماع بیشتر و هم افزایی در تمام بخش ها است، گفت: نمره ارزیابی به خودی خود مهم است اما دو مزیت برجسته دارد. اول نگاه نسبت به وضع موجود و دومین نکته این است که نمره های استان ها بین ۶۵ تا ۷۹ است که از هارمونی و آمادگی بر تحول و تلاش بیشتر حکایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه فاصله نگاه به آینده شرکت علی رغم تمام تلاش ها ، آینده روشنی را پیش روی نظام ارزیابی شرکت قرار می دهد. افزود: پیاده سازی استراتژی و احصا بهترین استراتژی از نتایج مهم چنین نشست هایی است. سازمان ها برنامه ریزی می کنند و نکته مهم این است که این برنامه ریزی با توجه به نقاط ضعف و قوت خود شرکت و رقبا می تواند به استراتژی تبدیل شده و فاصله طرح ریزی و اجرا را نزدیک و با یک گام فاصله برساند.

 

دکتر محمود زاده گفت : در دنیای فناوری محور امروز ، طرح ریزی همگام با اجرا باید رعایت شود و به دنبال برنامه ریزی مدون از قبل نباشیم . در استراتژی و مجری گری طرح باید همزمان با اجرا،صورت گیرد و زمان زیادی برای طرح ریزی صرف نشود . که در استراتژی راهبردی رقباتی شرکت مخابرات به ویژه طرح نجما این نکته کاملا مراعات شده است .

 

وی با تاکید بر اهمیت ارزیابی و نظام ارزیابی مختلف در سطوح کسب و کاری کلان گفت: در دنیا تاکنون گفته می شود که مدیریت مدرن چیزی جز مدیریت تعارض ها نیست و باید قابلیت سازی برای اجرا و راهبرد درحل مشکلاتی که جنبه دو سو توانی دارد را بکار گرفته تا بر مشکلات فایق آییم .

 

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت : در ارزیابی مناطق مخابرات ایران نیز هر منطقه توان و فعالیت بالقوه مختص خود را دارد و نکته مهم پرورش نقاط بر جسته در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتالی کشوراست .

وی با بیان اینکه ارزیابی توسط گروه های خبرگی انجام و اعلام می شود گفت : تعارضات در ارزیابی نیز مهم است و برای دیده شدن آن باید به چرخه بلوغ طرح ریزی و ارزیابی توجه کنیم .

دکتر محمودزاده با اشاره به نظریات ارزیابی جهانی گفت: قبل از طرح ریزی، نگاه و رویکرد و ادبیات ارزیابی باید به صورت شفاف و سیستماتیک مشخص شود.

دکتر محمود زاده با تشریح تعارض بین اهداف عملیاتی و اهداف راهبردی گفت : ایجاد و توازن بین نگاه عملیاتی و راهبرد ها راه حل کاهش تعارض است و این توافق نسبی باید در سازمان ایجاد شود .

وی افزود : تعارض کوتاه مدت و بلند مدت در استراتژی یک چالش عمومی است و در حل این مشکل برای شرکت حوزه فناوری مانند مخابرات ایران باید بهترین تصمیم گرفته شود در این مورد نیز راه حل دو سو توانی نگاه را در استراتژی پیشنهاد می دهد .

وی با اشاره به مفهوم بازمهندسی مجدد سازمان بر اساس استراتژی گفت:مناطق با توجه به شاخص ارزیابی کم و بیش در وضعیت متوازن و قابل اتکایی قرار دارند.

اما در برخی بخش ها شاخص های ارزیابی نیز برای دوره های بعد نیاز به اصلاح و بهینه سازی دارد. 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات