فرمانده سابق ارشد نظامی آجا در فارس و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس:

نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز بیت ‌المقدس ضربه‌ای سهمگین به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن بعثی وارد ساخت

امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی فرمانده سابق ارشد نظامی آجا در فارس و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در تبیین این فتح بزرگ گفت:"نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرين بيت ‌المقدس كه براي آزادسازي خرمشهر از لوث وجود نيروهاي متجاوزعراقي انجام شد، علاوه بر پايان بخشيدن به 19 ماه اشغال بخشي از حساس‌ترين مناطق خوزستان و آزادسازي خرمشهر، ضربه‌اي سهمگين و كمرشكن به توان رزمي و جنگ طلبي‌هاي دشمن بعثي وارد ساخت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- حماسه فتح خرمشهر به دنيا فهماند كه جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌ها و محاصره اقتصادي و نظامي، حتي با كسب غنايم جنگي از كشور عراق نيز مي تواند به پيروزي برسد، بنابراين دنيا باور كرد ما ملتي هستيم كه مي توانيم روي پاي خودمان بايستيم و تحمل اين موضوع براي استعمارگران شرق و غرب بسيار تلخ و دشوار بود.
سرتیپ محمدی نقش نیروی هوایی در این عملیات را بسیار برجسته و کلیدی دانسته و عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات خیره‌کننده‌ای و با وجود پدافندی متمرکز و پر پوشش از سوی رژیم بعثی عراق، پل اروند را منهدم و عقبه اصلی نیروهای بعثی اشغالگر در خرمشهر را در هم می‌کوبند. این اقدام شجاعانه که یک عملیات رزمی تاکتیکی هوایی بشمار می‌رفت، معادلات نبرد در خرمشهر را به کلی تغییر داد و عملا ضمن قطع راه ارتباطی پشتیبانی و لجستیکی دشمن ،مسیر عقب نشینی نیروهای بعثی را از بین برده و ارتش اسلام توانست با به اسارت گرفتن ۱۹ هزار نفر و کشته و زخمی شدن ۱۸ هزار تن و همچنین انهدام صد ها دستگاه از ادوات و تجهیزات دشمن ضربه سنگین و جبران ناپذیری را به ارتش بعث وارد نماید.
این فرمانده جنگ در ادامه افزود: بی تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود. نخست اینکه، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند؛ دوم اینکه این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را نموده و از موضع تهاجم و حمله، وارد فاز مذاکره،صلح و اتمام جنگ شوند و در نهایت آزادسازی خرمشهر توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران به متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.
سرتیپ دکتر محمدی در پایان بیان داشت ؛
"حماسه آزاد‌سازی خرمشهر در همه ابعاد آن، اعم از نظامی،‌ فرهنگی و اقتصادی، تبدیل به نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گردید و به جرات می توان گفت سوم خرداد نه فقط یادآور آزادی خرمشهر که یادآور فداکاری ها و ایستادگی های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز است."

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات