داستان لغو یک جراحی چشم در شیراز

به دنبال انتشار محتوایی در فضای مجازی، مبنی بر لغو عمل جراحی چشم یک بیمار از سوی بیمارستان خلیلی در شیراز و ادعاهای مطرح شده پیرامون هزینه‌های عمل جراحی، معاون درمان علوم پزشکی شیراز ضمن رد بخشی از ادعاهای مطروحه، به توضیح در مورد علت لغو عمل و هزینه‌های درمان دریافتی، پرداخت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر مهرداد شریفی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: بیمار یاد شده ۲۶ آبان سال گذشته به علت ضربه به چشم راست، به بیمارستان خلیلی مراجعه کرده و دو بار تحت عمل جراحی ترمیم چشم و شبکیه قرار گرفته و پس از آن هم مراجعات مکرری برای معاینه پس از عمل به درمانگاه پوستچی و مطب پزشک معالج داشته است.

شریفی با بیان اینکه با توجه به وضعیت چشم بیمار در روزهای گذشته و معاینه پزشکان متخصص، برای او پیوند قرنیه و تخلیه روغن سیلیکون تجویز و مشاوره‌های لازم در خصوص احتمال موفقیت عمل و میزان بهبود بینایی توسط پزشکان متخصص به بیمار ارائه شد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت بیمارستان و نحوه دریافت قرنیه که به صورت اهدا از متوفی است، زمان برای عمل تعیین می‌شود.

او افزود: در تاریخ مقرر برای انجام جراحی این بیمار، به علت مراجعه یک کودک چهار ساله به بیمارستان و تشخیص پزشک فوق تخصص، مبنی بر پارگی چشم و شرایط حاد و خطر از دست دادن بینایی این کودک، سه عمل جراحی الکتیو در زمان یاد شده لغو می شود که جراحی این بیمار نیز از جمله سه مورد لغو شده بوده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: در پی شرایط اورژانسی پیش آمده در روز چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ سال جاری، به این بیمار اطلاع داده می شود که جراحی او لغو و به تاریخ پنجشنبه، بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ موکول شده است.

شریفی با رد هزینه‌های اعلام شده از سوی بیمار، با استناد به اسناد موجود گفت: بر اساس مستندات موجود، بیمار برای عمل نخست که ترمیم اولیه پس از پارگی بوده مبلغ ۵۶۰ هزار تومان، همچنین عمل دوم مربوط به شبکیه، مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان به صندوق بیمارستان پرداخت کرده است.

معاون علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در خصوص عمل سوم او که جزو اعمال الکتیو محسوب می‌شود نیز، مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به صندوق بیمارستان و چهار میلیون تومان به حساب بانک قرنیه استان واریز شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: مطابق راهنماهای بالینی، انجام تمامی اعمال تشخیصی و درمانی، به عهده پزشک و تیم درمان است که در خصوص این بیمار نیز کادر درمان، فرد را به طی این فرآیند دعوت کرده، اما همکاری لازم در این زمینه از سوی او انجام نشده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با بیان اینکه برخی رسانه‌های معاند این موضوع را به گونه ای نامعتبر و دور از واقعیت انعکاس داده‌اند، از مردم خواست تا اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر دریافت کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات