ساخت مسکن ملی در شهرهای کوچک منطبق با برنامه دولت به ۱۲۴ هزار واحد رسید

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ساخت مسکن در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد هم‌اکنون به ۱۲۴ هزار واحد رسیده است گفت: روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: اکبر نیکزاد روز شنبه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز بر لزوم تلاش، هماهنگی و همراهی نهادها و دستگاههای مسئول برای شتاب بخشی به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور تأکید کرد و افزود: تامین زمین برای ساخت واحد های مسکن ملی نیز هم‌زمان در دست اجراست و به مرور با آماده‌سازی زمین و معرفی متقاضیان، اتصال به پروژه‌ها انجام می‌شود ، روند تامین زمین و ساخت طرح های نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهری و روستایی امید بخش است و بنیاد مسکن منطبق با برنامه زمان بندی این طرح را به جلو می برد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری سرعت می‌گیرد خواستار رفع موانع تولید مسکن در سال مهار تورم و رشد تولید شد و گفت: برای آنکه به برنامه سالانه بنیاد مسکن و برنامه دولت برای تولید مسکن دست یابیم نیاز به همافزایی ، همدلی و همراهی همه دستگاههای مسوول است.

این مقام مسوول بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی دولت سیزدهم ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را تعهد کرده است که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی خواهد شد. بر اساس ارزیابی های انجام شده بیشتر این طرح ها جلوتر از برنامه زمان بندی در حال اجرا است ، در برخی از شهرها نیز محدودیت هایی اعمال شده که در حال رایزنی برای حل این مشکلات هستیم.
وی ، تصویب اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی در روستاها را راهگشای شتاب بخشی این طرح دانست و افزود: ۳۰۰ هزار خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲۰۰ میلیون تومانی به هر خانوار در روستاها در حال ساخت است و امیدواریم با اجرای این طرح ها افق تازه ای برای تامین مسکن روستایی در این مناطق گشوده شود.

نیکزاد ادامه داد : برنامه های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجرا است و در کوتاه مدت مردم ایران در نقاط مختلف کشور حلاوت اجرای این طرح ها را خواهند چشید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تامین مسکن روستایی را از اولویت های بنیاد مسکن دانست و گفت: مسکن روستایی یکی از مسائل مهم و اساسی است و تلاش داریم تا سال ۱۴۱۰ حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در روستا ها نداشته باشیم. برای دستیابی به این هدف باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود. در زمان حاضر بیش از ۲۴۵ هزار واحد مسکن روستایی در این مناطق در دست ساخت است و با این روند به هدف‌گذاری سال ۱۴۱۰ دست می‌یابیم.

ساخت مسکن ملی در شهرهای کوچک منطبق با برنامه دولت به ۱۲۴ هزار واحد رسید

دکتر سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت های طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس و با بیان اینکه در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن در ساخت وساز مسکن محرومین ورود کرده است، تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتا در قالب طرح نهضت ملی مسکن گنجانده می‌شود و درحال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی است که عمدتا از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

حمیدی افزود: از این تعداد بخشی را بنیاد کار می‌کند که ۵ هزار و ۵۰۵ واحد به عنوان بنیاد ساز است که ۳ هزارو۱۵۲ واحد در شهر جدید صدرا، ۷۰۰ واحد سلطان آباد، ۱۴۸ واحد در شهرک نشاط سلطان آباد، ۷۰۰ واحد مسکونی در داراب، ۴۱۹واحد خنج و مابقی آن ۸ هزار و ۴۲۹ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت و با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات