تاکید مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مخابراتی:

لزوم تصمیم‌ گیری‌ عاجل دولت برای جلوگیری از نابودی بخش ICT کشور

از آنجا که شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، ثروت های ملی کشور هستند و طی سال‌های گذشته صدها هزار میلیارد تومان برای ایجاد شبکه‌های آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است، لذا دولت باید با حمایت از این اپراتورها، مانع از فروپاشی و ورشکستگی آن‌ها شود، چراکه با از بین رفتن این اپراتورها، بخش ICT کشور هم از بین خواهد رفت.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر صمد صمدیانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدی سیستم های انتقال مخابراتی، گفت: شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای موبایل، ثروت های ملی کشور هستند که در طی سال ها ایجاد شده اند و صدها هزار میلیارد تومان برای ایجاد شبکه‌های آن‌ها سرمایه گذاری شده است، لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از این شرکت‌ها حمایت و مانع از فروپاشی و ورشکستگی آن‌ها گردند، چراکه با از بین رفتن این اپراتورها، بخش ICT کشور هم از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه در حدود ۱۳ سال گذشته سیاست‌های دولت‌های مختلف به گونه‌ای بوده است که باعث کاهش درآمدهای ثابت و افزایش هزینه های این شرکت ها شده است، به طوری که هم اکنون از نظر بنده هر سه شرکت مخابرات ایران، شرکت همراه اول و شرکت ایرانسل در آستانه ورشکستگی می باشند که باید نظام با دید پدرانه به این سه شرکت بنگرد و راهکارهایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رهایی از این مشکلات تدوین گردد.

صمدیانی در تدوین راه‌حل کوتاه مدت برای رفع مشکلات شرکت مخابرات ایران، توضیح داد: منطقی کردن تعرفه تلفن ثابت بر اساس کارکردهای مسکونی، اداری و تجاری بدین صورت که برای تلفن های خانگی کمترین تعدیل قیمت تعرفه صورت پذیرد و برای کاربردهای اداری و تجاری مطابق نرخ تورم چند ساله ای که تعرفه مکالمه تغییر نکرده است و شرایط اقتصادی روز، اصلاح انجام شود، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی پبرامون تعرفه‌ی سرویس اینترنت شرکت مخابرات ایران هم گفت: در این مورد برای استفاده‌های حداقلی و الزامی خانواده ها حداقل قیمت در نظر گرفته شود و برای مصارف بالاتر به صورت پلکانی افزایش قیمت صورت پذیرد.

صمدیانی پیرامون راه حل کوتاه مدت برای اپراتورهای تلفن همراه هم گفت: با توجه به عدم تغییر تعرفه‌های مکالمه و اینترنت همراه در چند سال اخیر، باید اپراتورهای موبایل هم بازنگری جدی در تعرفه های مکالمه و اینترنت همراه داشته باشند.

وی گفت: در نهایت با سیاست یک بام و دو هوا که بخش دولتی در رابطه با افزایش تعرفه های برق، گاز و آب هر ساله در دستور قرار داده و از طرف دیگر نرخ‌های ارتباطات مخابراتی تغییر نمی­‌کند، آینده ICT کشور به شدت تیره و تار است و شرکت های تولیدی دانش بنیان این بخش در حال ورشکستگی بوده و نخبگان هم به مهاجرت روی خواهند آورد.

صمدیانی در پایان تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت فعال بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها، باید دولت محترم با مشارکت سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات مخابراتی سریعا نسبت به تصمیم گیری‌ عاجل برای جلوگیری از نابودی بخش ICT کشور اقدام کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات