آماده باش پایگاه‌های اورژانس فارس برای حوادث چهارشنبه سال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آماده باش کامل بیمارستان ها و تمام ناوگان و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه پایان سال خبر داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر «مهرداد شریفی» روز دوشنبه با اعلام این آمادگی گفت: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی شیراز و بیمارستان های قطب های درمانی شهرستان ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال ایجاد شده است.

او افزود: تیم‌های پشتیبان و کمیته مدیریت بحران مراکز درمانی نیز با تاکید بر بیمارستان‌های ارایه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی و اورژانس‌های قلبی در حالت آماده باش قرار دارند.

دکتر شریفی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای تامین نیروی تخصصی و کادر درمانی برای افزایش ظرفیت در موارد احتمالی نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سوختگی از ناحیه صورت، چشم، دست و قطع عضو از جمله صدمات رایج در آتش بازی چهارشنبه پایان سال است که متاسفانه در مواردی نیز منجر به مرگ افراد شده است.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در این روزها بیشتر مراقب فرزندان خود در قبال استفاده از وسایل آتش‌زا باشند، بر نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و افزود: والدین به ویژه در شب چهارشنبه پایان سال از خروج کودکان و نوجوانان خود از منزل جلوگیری کنند، زیرا حضور آنان در مکان هایی که دیگران در آن با آتش و مواد محترقه بازی می کنند سلامتی آنها را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

نقش خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال مهم است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با برهم زنندگان آرامش مردم، گفت: نقش خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال مهم است.

سرهنگ "کاووس محمدی" به نقش تاثیرگذار خانواده ها در کنترل و نظارت بر عملکرد فرزندان در شب چهارشنبه آخرسال اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده ها ضمن همراهی کردن با فرزندان خود و توجه به توصیه های پلیس، می توانند این چند ساعت از شب را به خوبی مدیریت کنند.

وی افزود: امروزه رویکرد پلیس بر این است که ضمن یک تعامل هدفمند و کارآمد با آحاد مردم در بحث پیشگیری از جرایم و تولید امنیت قدم بردارد چرا که اعتقاد داریم پلیس به تنهایی قادر به تولید امنیت پایدار نبوده بلکه تولید امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه ها و سازمان ها و خود مردم در تولید آن نقش دارند و باید با همکاری و همدلی نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: متاسفانه امروزه چهارشنبه آخر سال توسط افراد فرصت طلب خودی و بیگانه رنگ و لعابی دیگر گرفته و به صورت یک خرده فرهنگ جرم در بین مردم ظهور پیدا کرده که علاوه بر زیان های مالی، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری در حوزه سلامت برای آنان به دنبال دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه های آموزشی، اقدامات انتظامی مناسبت های پیش رو، بیان داشت: آگاهسازی مردم از تجربه‌ تلخ حوادث سال‌های گذشته در مراسم چهار شنبه آخر سال، بهترین راه پیشگیری در جهت کاهش خسارات مالی و جانی است.

سرهنگ محمدی، با تاکید بر این که ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی به ویژه جوانان یکی دیگر از عوامل پیشگیری از بروز حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال است،گفت: مشارکت مردم و توجه خانواده ها به توصیه های ایمنی، مهمترین اصل در مدیریت چهارشنبه آخر سال و کاهش حوادث در این روز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، انجام اعمال غیر متعارف و نابهنجار توسط عده محدودی از جوانان که مواد محترقه و آتش زا را در چهارشنبه آخر سال استفاده می کنند، به دلیل عدم آگاهی از خطرات جبران ناپذیر آن دانست و ادامه داد: آگاهی بخشی والدین به فرزندان در تمامی مراحل زندگی همچنین در محورهای جنگ نرم، مواد مخدر و فضای سایبری بسیار موثر باشد.

وی یادآور شد: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضائی در این شب چنانچه کسی بخواهد اسباب مزاحمت شهروندان و سلب آسایش عمومی آنان را ایجاد کند و یا به اماکن خصوصی و دولتی تعرضی داشته باشد برخورد جدی و قانونی انجام و تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات