فارس، در تیررس افزایش مبتلایان به کرونا قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و موارد بستری در استان فارس نسبت به هفته‌های اخیر، بر لزوم جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر سید وحید حسینی روز یکشنبه با هشدار نسبت به افزایش شمار مبتلایان افزود: هم اینک ۱۱ شهرستان فارس در وضعیت زرد، یک شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی نیز در استان نداریم.

او ادامه داد: شهرستان های دارای وضعیت زرد عبارتند از خرم بید، بیضا، خرامه، کوار، فسا، قیر و کارزین، زرین دشت، جویم، اوز، گراش و لارستان و تنها شهرستان دارای وضعیت نارنجی نیز شهرستان اقلید است.

وی، با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و افزایش دید و بازدیدها و میهمانی های خانوادگی گفت: بر همین اساس ضرورت دارد که تمام هموطنان و شهروندان با آگاهی و هوشیاری کامل، اهتمام ویژه به رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: تامین سلامت همه در ایام نوروز مستلزم مشارکت همگانی است و انتظار داریم که همگان در این زمنه همکاری لازم را داشته باشند چرا که بی تفاوتی نسبت به این مساله می تواند زمینه ساز شکل گیری موج جدیدی از افزایش موارد ابتلا به کرونا و به دنبال آن بستری و عفونت های حاد تنفسی شود.
فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی فارس در ایام نوروز
وی، با اشاره به فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی استان در ایام نوروز بر اساس برنامه ریزی انجام شده گفت: از مردم استان فارس و سایر هموطنان تقاضا داریم تا در صورت بروز علایم بیماری به سرعت به این مراکز درمانی مراجعه کنند.
او ادامه داد: پایگاه های واکسیناسیون استان نیز در ایام نوروز فعال هستند و برنامه فعالیت آنها در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آدرس sums.ac.ir در دسترس هموطنان است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات