شهردار شیراز اعلام کرد؛

۴۰درصد از کل بودجه شهرداری شیراز را عوارض تشکیل می‌دهد

شهردار شیراز با بیان اینکه حدود ۴۰درصد از کل بودجه شهرداری شیراز را عوارض تشکیل می‌دهد، گفت: بودجه امسال این کلانشهر ۱۵ هزار میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان است که رقمی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان آن را عوارض تشکیل داده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- سید احسان اصنافی در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرک‌های غرب شیراز با بیان اینکه شهرداری سازمان غیردولتی مردم نهاد است، گفت: شهرداری‌ها خود دارای درآمد هستند و با هزینه‌کرد مردم آن شهر را اداره می‌کنند، بدین معنا که هر کاری در شهر انجام می‌شود از عوارضی است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: عوارض به دو شکل مستقیم (قبض‌های عوارض نوسازی و ساخت ساختمان) و غیرمستقیم هم با وصول عوارض صنعتی و ارزش‌افزوده توسط اداره دارایی و واریز آن به شهرداری‌‌هاست، دنبال می‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری یکی از محدود اداراتی است که شهروندان می‌توانند نتیجه هر هزینه‌‌ای را که پرداخت می‌کنند، مستقیم مشاهده کنند.

اصنافی همچنین با بیان اینکه حدود ۴۰درصد از کل بودجه شهرداری شیراز را عوارض تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: بودجه امسال این کلانشهر ۱۵ هزار میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان است که رقمی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان آن را عوارض تشکیل داده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های بزرگ شهری در بخش‌های مختلف اشاره و با بیان اینکه در راستای ترویج شعائر دینی، پروژه‌هایی در دستور کار معاونت فرهنگی شهرداری این کلانشهر قرار گرفته، گفت: فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها، تقویت فعالیت فرهنگسراها، برنامه‌های زیرساختی حوزه خانواده، راه‌اندازی مجموعه باغ‌های بانوان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود و مسجد محوری از جمله این برنامه‌هاست.

اصنافی یکی از دستاوردهای مجموعه شورا و شهرداری شیراز در دوره مدیریت جدید در حوزه حمل‌ونقل را نزدیک شدن خط ٢ مترو به مسافرگیری ذکر و خاطرنشان کرد: در شمال غرب شیراز نیز با تحولاتی همچون بهره‌برداری کامل بزرگراه سپهید شهید سلیمانی روبرو خواهیم شد.

او کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی محدوده شهرک گویم را از دیگر پروژه‌های شاخص ذکر و بیان کرد: امید است در دو سال آینده این پروژه به نتیجه برسد.

شهردار شیراز، به احداث بزرگراه ۵۵ متری ضلع جنوبی شهرک حافظ را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق بزرگراه آیت‌الله حسینی الهاشمی به این بزرگراه وارد شوند.

او ادامه خط یک مترو از پل معالی‌آباد تا روبروی ایستگاه راه‌آهن را از دیگر پروژه‌های شاخص شهری ذکر و با بیان اینکه عملیات حفاری مترو در خط ٣ آغاز می‌شود، گفت: این عملیات سه سال زمان می‌برد.

او اعلام کرد که از نظر حجم ریالی این پروژه حدود ٣ هزار و پانصد تا ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و در برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده است.

اصنافی گفت: پیش نویس برنامه پنج ساله شهرداری شیراز تدوین و در سایت شورا و شهرداری برای مطالعه و ارائه پیشنهادات تا ۳۱ تیرماه بارگذاری شده است که از شهروندان برای مشارکت در تکمیل آن دعوت می کنیم.

یادآور می‌شود قبل از نمازجمعه میز خدمت شهرداری شیراز با حضور سید احسان اصنافی شهردار، سیده مریم حسینی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار، غلامرضا غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری، سعید معصومی و مسعود قادری شهرداران مناطق ۱۰ و ۶ به‌همراه جمعی از مدیران اجرایی به‌منظور پاسخگویی به درخواست‌ها و رسیدگی مشکلات شهروندان برپاشد.

 

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات