نویسنده شیرازی، کتاب آموزش موسیقی به روشندلان نوشت

علی اصغر بقاءپور نویسنده شیرازی کتاب رقص نقاط را با هدف آموزش موسیقی به خصوص نوازندگی سازهای کوبه‌ای به روشندلان نوشت. 

مطبوعات فارس/ نویسنده کتاب رقص نقاط که خود مدرس تخصصی موسیقی به افراد استثنایی و روشندل است، بیان کرد: چندی پیش با چشمانی باز و دلی نگران پای به اولین کلاس تدریس به عزیزان روشندل گذاشتم، مهر و محبت آنان به دلم آتشی زد که حاصل این آتش اولین کتاب تخصصی آموزش نوازندگی ساز تنبک بود.


علی اصغر بقاءپور افزود: سعی کردم خالصانه و عاشقانه چشم ببندم و قدم بردارم و چراغی باشم در دستان پاک این عزیزان که این چراغ را رقص نقاط نام گذاری کردم که پس از خاموشی‌ام در دستان دگران روشن بماند و مسیر را برایشان هموار سازد.


وی ادامه داد: این کتاب حاصل تجربیات اندک بنده است که با قلم عشق نگارش شده و هدف اصلی آن در گام اول افزایش نگرش و سواد موسیقایی روشندلان و سپس ماهی‌گیری صحیح در دریای موسیقی است.


این نویسنده شیرازی گفت: در میان افراد روشندل استعدادهای قابل توجهی در زمینه موسیقی وجود دارد که توجه به آنها و قرار دادنشان در مسیر درست یادگیری می‌تواند عرصه موسیقی را حتی با تحولات چشمگیر مواجه کند.


بقاءپور افزود: یکی از اهداف من عملی کردن رؤیاهای افراد روشندل برای فراگیری سازهای کوبه ای است و براساس همین هدف، علاوه بر تدریس به این افراد، نسبت به تدوین کتاب رقص نقاط در زمینه آموزش سازهای کوبه ای اقدام کردم.


این هنرمند جوان با تاکید براینکه وضعیت جسمانی افراد روشندل هیچ تاثیر منفی در یادگیری و آموزش آنها ندارد، گفت: برخلاف تصور عموم، یکی از نقاط قوت این افراد حس شنوایی قوی آنهاست که می‌تواند به آنها در زمینه موسیقی کمک کند و شاهد شکوفایی آنها در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.


بقاءپور با تاکید براینکه تقویت عاطفی روشندلان در زمان تدریس می‌تواند به آنها در مسیر درک بهتر آموزش‌ها کمک کند، افزود: در بسیاری از اوقات مدرسان موسیقی در زمان تدریس از رابطه عاطفی و دوستانه‌ای که بین روشندلان و سازشان برقرار می شود، شگفت زده می‌شوند.


وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه تاثیر موسیقی بر پیشرفت افراد روشندل در سایر زمینه‌های زندگی‌شان بیان کرد: روشندلان از دقت بالایی برخوردارند و آموزش آنها باید با مطالعه وضعیت جسمی و آگاهی از پرونده های پزشکی شان همراه باشد، با این حال تجربه نشان داده انتقال مفاهیم آموزشی به این عزیزان بسیار راحت است و در صورت کسب شناخت کلی از موقعیت و وضعیت آنها، مدرس به راحتی می‌تواند آموزش‌های لازم را ارایه دهد و در کوتاهترین زمان شاهد رشد این افراد در حوزه موسیقی باشیم.


بقاءپور، نواختن ساز را نوعی ورزش ذهنی و جسمی توصیف کرد و افزود: پس از نواختن ساز، ذهن آزاد می‌شود و مغز بهتر می‌تواند در امور مختلف به تصمیم‌گیری بپردازد، در عین حال نواختن ساز، نوعی ورزش جسمی نیز تلقی شود چرا که درحین نوازندگی، سوخت وساز بدن افزایش می‌باید و همین امر باعث تقویت جسمی افراد روشندل می‌شود.


این هنرمند جوان با تاکید براینکه روشندلان جامعه همانند دیگر افراد شایسته بهترین‌ها هستند، گفت: آنها افرادی هستند که با کوچکترین آموزش‌های صحیح و هدفمند می‌توانند قله‌های موفقیت را فتح کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات