معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

خانواده‌ها در واکسیناسیون کودکان خود تردید نکنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر در کشور، کودکان هستند گفت:توصیه شده در شرایط کنونی کرونایی واکسیناسیون کودکان بیشتر جدی گرفته شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عباس رضاییان زاده یکشنبه با هشدار در خصوص خطر ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون گفت: با توجه به اینکه بهترین راه مقابله با کرونا و سویه‌های مختلف آن تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند و نسبت به مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی واکسن‌های مورد تأیید این گروه سنی را سینوفارم و پاستوکووک معرفی کرد و افزود: میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مطابق با دستورالعمل های کشوری و مشابه سایر گروه‌های سنی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه خانواده ها می‌توانند برای واکسیناسیون کودکان خود علیه کرونا به تمام مراکز واکسیناسیون در استان مراجعه کنند، گفت: کودکان کمتر از پنج سال نیز به دلیل عدم انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند و خانواده ها باید شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در این گروه سنی مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای خرید، تا حد امکان خانواده‌ها از همراهی کودکان در برنامه های خرید دوری و از دورهمی‌ها و حضور در محل‌های پرتجمع پرهیز کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: خانواده ها نباید در واکسیناسیون فرزندانشان تردید داشته باشند و از توجه به شایعات و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی پرهیز کنند.

رضاییان زاده گفت:نوبت سوم واکسن کرونا تاثیر بسزایی در کاهش شدت بیماری به ویژه در ابتلا به اُمیکرون داشته و رمز موفقیت برای کنترل و پشت سر گذاشتن موج های بعدی با کمترین آسیب، دریافت نوبت سوم واکسن در تمام گروه های سنی واجد شرایط واکسیناسیون است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه، پانزدهم اسفند ۱۴۰۰، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۷۳ هزار و ۸۵۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۱ هزار و ۸۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۰۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۹ هزار و ۷۹۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۱ هزار و ۴۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۲ هزار و ۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۴۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۸۶۷ نفر رسید.

هم چنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۷ هزار و ۵۶۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۸۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۶۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۶ هزار و ۹۳۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۸۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات