واگذاری نسل جدید اینترنت در فارس

مدیر مخابرات منطقه فارس در خصوص نسل جدید اینترنت پرسرعت تحت عنوان VDSL، گفت: این نسل اینترنت یک نسل از ADSL بالاتر است و سرعت دریافت از اینترنت در این نسل به ۸۰ مگابت در ثانیه می‌رسد که در حالی که در نسل ADSL حداکثر سرعت ۱۶ مگابت است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: فرشید ایزدی، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: : تاکنون برای یک هزار و ۴۵۷ مشترک، اینترنت VDSL راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات از طریق اجرای فیبرنوری نیز تاکنون در استان یک هزار و ۶۹۸ مشترک این خدمت را دریافت کرده‌اند.
او گفت: در اینترنت پرسرعت ثابت در حالی که پهنای باند در اواخر سال ۹۸ حدود ۲۳ گیگ بود با شروع کرونا و لزوم توسعه و تقویت این بخش، این عدد به ۷۶ گیگ افزایش یافت.
مدیر مخابرات منطقه فارس ادامه داد: در حوزه همراه اول نیز تاکنون یک هزار و ۸۴۵ سایت تلفن همراه (دکل تقویت تلفن همراه) در استان ایجاد شده از این تعداد ۵۵۷ سایت در شهر شیراز و مابقی در سایر نقاط استان راه اندازی شده است.
ایزدی گفت: همچنین از تعداد سایت های موجود نیز ۲۴۳ سایت به فورجی (۴G) ارتقاء یافته است.
مدیر مخابرات منطقه فارس، یکی از خواسته‌های مردم را تقویت آنتن دهی تلفن همراه دانست و افزود: برای تحقق این کار نیاز به افزایش تعداد دکل‌های مخابراتی داریم که در صورت همکاری شهروندان که برخی از آنها نگران مضرات احتمالی این دکل‌ها هستند، شاهد رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلف استان از جمله کلانشهر شیراز خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به این دغدغه شهرودان به رغم بی زیان بودن این دکل‌ها، سعی می‌کنیم حتی المقدور در ایجاد سایت و نصب دکل به سمت منازل مسکونی شهروندان نرویم.
او افزود: هم اینک نیز راه اندازی ۱۸۶ سایت تلفن همراه در استان در دستور کار است که از این تعداد ۱۰۲ سایت در شیراز و مابقی در دیگر نقاط استان اجرا خواهد شد.
ایزدی گفت: هم اینک میانگین فاصله دکل های تقویت تلفن همراه در شیراز حدود ۷۰۰ متر است در حالی که در برخی شهرهای کشور این عدد به ۴۰۰ متر هم می‌رسد و انتظار داریم شهروندان در زمینه نصب این دکل ها همکاری داشته باشند تا مشکل آنتن دهی تلفن همراه رفع شود.

۲۴۷ پروژه مخابراتی در فارس افتتاح شده است
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: به منظور گسترش خدمات حوزه تلفن ثابت و سیار و همچنین اینترنت به شهروندان استان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۷ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ ۶۲۲ میلیارد تومان در نقاط مختلف فارس افتتاح شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۴ پروژه با ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه دیتا، ۲۷ پروژه با ۲۶ میلیارد تومان مربوط به اجرای فیبرنوری، ۱۲ پروژه با هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به تلفن ثابت و سایر پروژه‌ها مربوط به دیگر بخش‌های مخابراتی و ارتباطاتی است.
او ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ هزار و ۱۹۷ خط تلفن ثابت جدید در استان ایجاد شده و ۴۴ هزار مشترک اینترنت پرسرعت نیز فعال شده است.
وی، در خصوص اجرای پروژه‌های فیبرنوری در فارس هم گفت: بر اساس برنامه اجرای ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری جزو تعهدات استان است که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر اجرا شده که ۲۲۵ کیلومتر آن از ابتدای امسال تاکنون اجرا شده و می‌کوشیم عدد باقیمانده تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ اجرا شود.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات