فیلم «حدس فروشنده» منتخب نوزدهمین دوره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر شد

فیلم کوتاه داستانی «حدس فروشنده» ساخته زهیر سقاچی هنرمند شیرازی منتخب نوزدهمین دوره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر شد تا به رقابت با دیگر فیمسازان بپردازد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محسن دانشور بیری تهیه کننده و مشاور کارگردان این اثر کوتاه داستانی در رابطه با موضوع فیلم حدس فروشنده اظهار داشت: موضوع این فیلم داستان تنخواه گردان شرکتی تبلیغاتی است که قصد دارد ضایعات مربوط به شرکت را به خریداری که دلال ضایعات است بفروشد که با ممانعت مسئول دفتر شرکت مواجه می شود.
وی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به کیفیت فیلم ها و آثاری که در این جشنواره حضور دارد می توان امیدوار بود که شاهد رقابتی تنگاتنگ و جذاب بین فیلمسازان جوان باشیم؛ دراین دوره همانند دوره های قبل شاهد رقابت فیلم هایی هستیم که عموما سازندگان آن از نسل نوظهور و پدیده های جوان سینمای ایران هستند که درآینده شاکله سینمای ایران را شکل می دهند.

دانشور ادامه داد: وجه برجسته این موقعیت، حضور فیلمسازان جوان شهرستانی است که با بودجه های محدود و کمترین امکانات فیلمسازی مشغول به تصویر کشیدن دغدغه ها و جوشش های درونی خود در قالب فیلم هستند و اینجا جایگاهی برای عرضه تفکرات نسل جدید است و این در جایگاه خود درخور توجه هست و می طلبد که متولیان فرهنگی و هنری این عرصه توجهشان را به چالش های پیش رو نسل جدید بیشتر کنند.

تهیه کننده فیلم حدس فروشنده گفت: سعی برآن باشد که نگاه حمایتی از فیلمسازان جوان شهرستان بیش از پیش باشد تا هم زمینه های کشف استعداد در نسل جوان فراهم شود و هم به پشتوانه این حمایت شاهد انقلابی نوین در آینده ای نزدیک از سوی فیلمسازان جوان شهرستانی باشیم.

فیلم کوتاه داستانی حدس فروشنده در بخش «آزاد و جوان» به عنوان نماینده شیراز در این فستیوال ملی حضور دارد.

عوامل فیلم حدس فروشنده عبارتند از: تهیه کننده : محسن دانشور بیری_ وحید سعیدی. کارگردان : زهیر سقاچی. نویسنده : مجتبی رنجبر. مشاور کارگردان و بازنویس فیلمنامه: محسن دانشور بیری. تصویربردار : مسعود احمدی. اصلاح رنگ و نور : شیما پورسهم الدین. مدیرتولید: علی اصغر زارع. طراح صحنه و لباس : مجتبی رنجبر. عکاس وتصویربردارپشت صحنه : محمدحسین فلاح زاده. تدوین و صداگذاری : ‌محسن دانشور بیری. موسیقی تیتراژ : محسن فلاح زاده. صدابردار: مجتبی عزت حقیقی ،حمید حامی. منشی صحنه : زینب مظفری. گریمور : مریم(گندم) دهقانی.برنامه ریز: سیما اکبری. بازیگران : مجتبی رنجبر. وحید سعیدی. طاهره شریفی. یونس شمش. ناهید همتی.هستی کرمی. باحضور سیدجواد زیتونی. روابط عمومی: محمدحسین فلاح زاده.

نوزدهمین دوره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از ششم تا بیست وششم اسفندماه ۱۴۰۰ در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم با نمایش آثار در فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود.

آیین پایانی و اهدای جوایز جوانان زیر ۲۵ سال و نیز معرفی برندگان بخش‌های ویژه نوزدهمین جشن تصویرسال بیستم اسفندماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

نمایشگاه بزرگ تصویر سال در همه‌ بخش‌های نمایشگاهی با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با خانه هنرمندان ایران در فروردین ماه ۱۴۰۱ برپا خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   5   رای
1.12

عکس های خبر

نظرات