بیمارستان شهدای سلامت در نی‌ریز فارس افتتاح شد

بیمارستان شهدای سلامت شهرستان نی‌ریز در شرق استان فارس، سه شنبه ۲۶ بهمن در زمینی به مساحت هفت هکتار افتتاح شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین افتتاح و آغاز به کار بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در نی‌ریز، ابراز امیدواری کرد این پروژه جدید با زیربنای ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع بتواند نقش موثری در خدمت به مردم شهرستان نی ریز داشته باشد.
سید وحید حسینی ادامه داد: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما طی دو سال اخیر و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت، کار ساخت این پروژه شتاب بیشتری گرفت.

وی اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم در شهرستان های استان اعلام کرد و با اشاره به صرف بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان هزینه برای ساخت پروژه بیمارستان نی ریز که بیش از ۸۱ میلیارد تومان آن مربوط به ساخت پروژه و بیش از ۳۶میلیارد تومان نیز مربوط به تجهیز پروژه بوده است، اظهار کرد: بنیاد برکت با تامین ۳۰ میلیارد تومان، در بهره برداری از این خدمت سهیم بوده است.

حسینی گفت: بیمارستان قدیم شهرستان نی ریز حدود پنجاه سال قدمت داشت.

بیمارستان شهدای سلامت شهرستان نی ریز طی آیینی به همت بنیاد برکت، همزمان با خجسته میلاد حضرت امیرالمومنین(ع)، کار خود را آغاز کرد.
بهره برداری از خدمات جدید، ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی است
استاندار فارس در آیین افتتاح بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی ریز، توسعه زیرساخت ها و بهره برداری از خدمات جدید را ثمره خون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت دانست.
محمد هادی ایمانیه در این آیین ، ضمن قدردانی از مسوولان وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان شهرستانی و تمام دست اندرکاران ساخت و بهره برداری از این بیمارستان جدید در شهرستان نی ریز، گفت: باید قدر انقلاب و کشور و دستاوردهای امروز خود را بدانیم.

او تعداد زیادی از بیمارستان های شهرستان های استان فارس را مربوط به سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست که با رویکرد محرومیت زدایی احداث شده است و افزود: این خدمات ثمره خون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت است که هستی و وجود ارزشمند خود را در این مسیر اهدا کردند.

ایمانیه همچنین نسبت به همکاری استانداری فارس با جلب مشارکت صنایع و معادن استان برای توسعه خدمات سلامت در این منطقه، اعلام آمادگی کرد.

او ایجاد زمینه های بهره مندی هرچه بیشتر از بیمارستان قدیم این شهرستان با راه اندازی خدمات جدید از جمله خدمات آموزشی و اورژانس را پیشنهاد داد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تقدیر از استاندار فارس، مسوولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حوزه سلامت شهرستان نی ریز گفت: هر آنچه اکنون داریم و توسعه و پیشرفت در خدمات، از برکت خون شهدا و دستاوردهای نظام و انقلاب است.
فرهاد طهماسبی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این خدمت جدید، مردم شهرستان نی ریز از خدمات درمانی مناسب تری بهره مند شوند.

حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز در این آیین با تاکید بر اهمیت اولویت بخشیدن به حوزه سلامت و رفع نیازهای مردم در این حوزه، خواستار اهمیت بخشیدن به اقدامات وزارت بهداشت در این حوزه شد.
او تمرکز بر حوزه سلامت را تلاشی برای تحقق فرموده های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و توصیه های مقام معظم رهبری دانست و ابراز امیدواری کرد بهره برداری از این بیمارستان جدید، سرمنشاء خدمات بهتر برای مردم شهرستان باشد.

حجت الاسلام فقیه همچنین بر ضرورت توجه به امر پیشگیری از بیماری ها در حوزه سلامت با هدف کاهش بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.
نی ریز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات