استادان ایرانی جایزه بهترین کتاب علمی سازمان همکاری‌های اسلامی را بردند

دانشگاه شیراز اعلام کرد: کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی(COMSTECH) جایزه بهترین کتاب علمی را به سه استاد ایرانی که دو نفرشان استاد دانشگاه شیراز هستند، اعطا کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس برپایه مطلب درج شده در سایت دانشگاه شیراز، این جایزه در سال ۲۰۲۱ به کتاب "مکانیک محیط های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس" تعلق گرفته است. این کتاب به قلم دکتر "اسمعیل قوانلو" دانشیار و دکتر "سید احمد فاضل زاده حقیقی" استاد تمام دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز و دکتر "هاشم رفیعی تبار" استاد تمام گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
این سایت نوشت:در این کتاب که حاصل سال‌ها تجربه علمی و تحقیقاتی مولفین در حوزه مدلسازی رفتار مکانیکی ساختارهای نانومقیاس است، برای اولین بار تئوری الاستیسیته غیر موضعی به صورت جامع، شفاف و نظام‌مند تشریح و کاربردهای این تئوری برای مدلسازی ساختارهای نانومقیاس شرح داده شده است.

دانشگاه شیراز اعلام کرد: کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی(COMSTECH) به ‌منظور افزایش همکاری‌ها و تعاملات علمی و فناوری کشورهای عضو این سازمان (OIC) در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده است.
این کمیته به صورت دوره ای (هر دو سال یکبار) جوایز ویژه ای به دانشمندان مقیم و شاغل در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که فعالیت های پژوهشی ارزنده ای انجام داده باشند، اهدا می‌کند. این جوایز یکی از جوایز معتبر علمی است که به محققان کشورهای اسلامی اعطا می شود و تاکنون ۵۰ محقق از ۱۲ کشور اسلامی شایسته دریافت این جوایز شده اند.
یکی از مهم ترین جوایزی که توسط این کمیته اعطا می شود، جایزه بهترین کتاب علمی چاپ شده به زبان های انگلیسی، فرانسوی و عربی در انتشارات معتبر بین المللی است که نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.
سایت دانشگاه شیراز بیان کرد: برای اولین بار است که جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی اعطا می شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات