سهمیه ارز مسافرتی کم شد

طبق اعلام رئیس سابق کانون صرافان، بانک مرکزی سهمیه ارز مسافرتی را تغییر داده و طبق آن، میزان فروش ارز مسافرتی توسط صرافی‌ها برای کشورهای با ویزا، ۲۰۰۰ یورو و برای کشورهای بدون ویزا معادل ۳۰۰ یورو شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: کامران سلطانی‌زاده، از کاهش سهمیه ارز مسافرتی همزمان با کاهش نرخ ارز خبر داد و گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، حداکثر میزان فروش ارز توسط شرکت‌های صرافی بابت مسافرین بالای ۱۸ سال و یکبار در سال تا سقف مقرر برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

وی ضمن انتقاد از تغییرات متناوب در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی جهت تامین و فروش اسکناس افزود: قرار بر این بوده است تا بازار ارز متناسب با عرضه و تقاضا حرکت کند اما متاسفانه در عرضه و تقاضا دخالت می‌شود.

طبق این گزارش، بانک مرکزی در اوایل آذرماه میزان ارز مسافرتی و ارز موردنیاز برای شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی را از ۲۰۰۰ یورو به ۲۲۰۰ یورو افزایش داد و بر تداوم روند تخصیص ارز بصورت اسکناس با مصارف خدماتی ۲۵ گانه تاکید کرد و از شبکه صرافی‌های کشور خواست تا درصورتیکه متقاضیان درخواست خرید ارز برای مصارفی، بجز مصارف تعریف شده در فهرست مذکور دارند، به بانک مرکزی اعلام کنند.

در ادامه، می‌توانید آخرین تغییرات در سرفصل‌های فروش ارز بابت مصارف ارز خدماتی توسط صرافی‌ها را مشاهده کنید:

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات