رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس:

اطلاعات مهندسان به روزرسانی شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت:رعایت اخلاق حرفه‌ای در تمام فرایندهای ساخت و ساز و ارائه آموزش و به روزرسانی اطلاعات مهندسان حوزه ساختمان را به عنوان یک اولویت مهم در این سازمان دنبال خواهیم کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی این سازمان، مجتبی زوربخش در جلسه هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی فارس، بهره مندی از خدمات مهندسی را ضامن کیفیت ساختمان‌ها به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم بهره برداران دانست و افزود: هیات مدیره نظام مهندسی، ارتقای شان و جایگاه سازمان و مهندسان خود در استان را نیز دنبال خواهد کرد و این مهم با مسئولیت پذیری، تخصص، تجربه و تعهد میسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه جایگاه سازمان نظام مهندسی، به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان وابسته است ادامه داد: برخورد حرفه‌ای اعضای سازمان و صاحبان تخصص و صلاحیت با مخاطبان و متقاضیان خدمات مهندسی باعث ارتقاء شان و جایگاه سازمان و مهندسان این حوزه در جامعه خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، بر لزوم تقویت جایگاه این سازمان به عنوان تخصصی ترین تشکل در حوزه ساختمان با توجه به برخورداری از ظرفیت های منحصر تاکید کرد و افزود: این مهم نیز در سایه بهبود ساختار و سیاست‌های منطبق بر قانون و آئین نامه‌های اجرایی نظام مهندسی و کنترل ساختمان و کمک و همفکری افراد دلسوز و متخصص محقق خواهد شد.
زوربخش، اعتمادسازی و ارائه تمام اطلاعات به اعضای سازمان به شکل شفاف را از ضروری‌ترین کارهای برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس برشمرد و گفت: اگر ما معتقد به شفاف سازی در عملکرد باشیم، قادر خواهیم بود انگیزه بیشتری را به کالبد جامعه مهندسی استان تزریق کنیم که نتیجه آن نیز موفقیت بیشتر در تحقق اهداف سازمان خواهد بود.
وی ادامه داد: بزرگترین پشتوانه هر سازمانی، اعضای آن هستند و شفاف سازی در عملکرد و اعضا را در جریان امور قرار دادن سبب می‌شود اعضا اعتماد و حمایت‌ خود از مجموعه را افزایش دهند.

تعرفه خدمات مهندسی نیازمند اصلاح است
زوربخش، خواستار واقعی کردن تعرفه خدمات مهندسی و افزایش حق‌الزحمه آن شد و گفت: این تعرفه‌ با تورم و هزینه‌های واقعی عملیات عمرانی همخوانی ندارد؛به رغم افزایش چشمگیر قیمت مسکن طی سال‌های اخیر اما شاهد هستیم که تعرفه خدمات مهندسی تغییر چندانی نداشته و با واقیعت‌های اقتصادی موجود در جامعه همخوانی ندارد.
او افزود: واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی نارضایتی در جامعه مهندسی را به دنبال داشته که عادلانه و منصفانه شدن این تعرفه با هدف ارتقاء و اعتلای جایگاه مهندسان و بهبود وضعیت معیشتی آنها ضروری است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات