جدال ۹۶ بیمار کرونایی با مرگ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه فارس

۶۶۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم بیماری کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های فارس بستری‌اند که از این تعداد، ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU،‌مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای روز جمعه ، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز ، بیست و ششم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد که در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۰۷ هزار و ۶۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بنابر این گزارش، از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۷۳۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۵ هزار و ۵۷۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی و ۲۶۷ هزار و ۳۰۵ مورد هم از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون تست سریع انجام و ۶۲ هزار و ۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بر این اساس، با بستری ۸۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۶۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

براساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

همچنین از ابتدا شیوع این بیماری تاکنون ۴۹۷ هزار و ۶۵۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۶۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۸۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۱۷ دُز نوبت دوم و ۱۶۸ هزار و ۳۶۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات