معاون امور اقتصادی استانداری فارس :

تجهیزات قطب پزشکی فرسوده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: علیرغم اینکه این استان و شهر شیراز یکی از قطب‌های پزشکی کشور محسوب می شود اما تجهیزات پزشکی در استان فارس فرسوده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: ساسان مبینی دهکردی روز سه شنبه در بیست و پنجمین آیین بزرگداشت روز ملی صنعت در شیراز افزود: علیرغم اینکه فارس در اغلب حوزه ها ازجمله بهداشت و درمان، معدن و کشاورزی، جزو استان‌های برتر کشور است اما در حال حاضر اغلب تجهیزات صنعتی و پزشکی فارس فرسوده شده و جایگزین آن نیز ایجاد نشده است.

وی بر انجام برنامه ریزی مدون برای توسعه اقتصادی فارس تاکید کرد و گفت: با وجود وضعیت اقتصادی خاص کشور نباید دیگر اجازه داد هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و همچنین ضروری است که واحدهای راکد مجدد فعال و از حداکثر ظرفیت واحدهای فعال نیز استفاده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تقدیر از فعالان اقتصادی که در نبردی نابرابر، تمامی سرمایه‌های خود را برای توسعه و ایجاد اشتغال بکار گرفته اند کمترین کاری دانست که می توان انجام داد و افزود: جایگاه اقتصادی استان فارس متناسب با ظرفیت های این استان نیست و باید در این زمینه تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: علیرغم اینکه فارس در اغلب حوزه ها ازجمله بهداشت و درمان، معدن و کشاورزی، جزو استان‌های برتر کشور است هم اکنون اغلب تجهیزات پزشکی فارس فرسوده شده و جایگزین آن نیز ایجاد نشده است.

مبینی دهکردی اظهار داشت: درحالیکه این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور سرآمد است اما در حوزه فرآوری و صنایع تکمیلی این محصولات پیشرفت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: استان فارس با بیش از ۷ درصد مساحت، ۶ درصد جمعیت و ۵ درصد تولید ناخالص کشور اما رتبه هفدهم از لحاظ درآمد سرانه قرار دارد زیرا زیرساخت مناسب و صنایع پر بازده در فارس وجود ندارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات