پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید احسان اصنافی در نشستی با با مسئولین امور ارتباطات شهرداری شیراز بر لزوم نظم دهی و جمع بندی در انعکاس عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز در حال بررسی امکانات و ظرفیت های قانونی برای بهبود جایگاه روابط عمومی در حوزه های مختلف است.
شهردار شیراز ادامه داد: روابط عمومی ها به عنوان منتقل کننده اقدامات و خدمات، هدایت فکری شهروندان را بر عهده دارند و بزرگترین وظیفه روابط عمومی ها جمع بندی پازل های مختلف اقدامات و خدمات شهرداری برای ارائه به افکار عمومی است.
وی با بیان اینکه حتی بهترین اقدامات و فعالیت ها اگر انعکاس خبری مناسبی نداشته باشند، در افکار عمومی نیز نمود خوبی نخواهند داشت، افزود: از این رو فعالیت روابط عمومی ها به عنوان زبان گویا و مفسر جریان عملکردی شهرداری اهمیت بالایی دارد.
اصنافی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی ها اضافه کرد: در شهرداری اقدامات و خدمات متعددی انجام می شود و مجموعه این اقدامات در کنار هم بیانگر حرکتی عملکردی و اجتماعی است و نباید به آن به صورت جزیره ای نگاه کرد.
شهردار شیراز با ابراز امیدواری از اینکه برآیند کار با همکاری روابط عمومی و مدیریت مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مطلوب خواهد بود، تاکید کرد: عملکرد روابط عمومی ها در انعکاس خدمات، افزایش رضایت مندی و ایجاد بینش در مردم تاثیر گذار است.
رضا جاویدی نیز در این نشست خواستار افزایش تعامل روابط عمومی ها و مدیران شهری با رسانه ها و مردم شد و گفت: شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری در افکار عمومی تصور می شود اما بسیاری از مسائل شهری مربوط به سایر حوزه ها است و مسئولین روابط عمومی باید به دقت این موارد را رصد و پیگیری کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: به روز رسانی تصاویر اماکن و مراکز گردشگری و مذهبی و بوستان ها، پروژه های حوزه، اخبار و اطلاعیه های مربوطه و … در پورتال اطلاع رسانی حوزه های مختلف و شناساندن آن به شهروندان ضروری است.
وی با اشاره به راه اندازی مجدد برنامه روی خط شهر ادامه داد: طبق این برنامه، مدیران حوزه های مختلف شهرداری از طریق سامانه ۱۳۷ به صورت مستقیم پاسخگوی شهروندان هستند. همچنین مسئول پیگیری تماس های مردمی با ۱۳۷ تعیین تکلیف می شود تا شاهد بهبود پاسخگویی به مردم باشیم.
جاویدی از تدوین نظام یکپارچه تبلیغات شهری خبر داد و اضافه کرد: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این نظامنامه در حال تدوین است تا کلیه تابلوهای تبلیغاتی متعلق به شهرداری در سطح شهر یکپارچه و ساماندهی شوند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز همچنین اعلام کرد: تلاش داریم تا در اعتبارات بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ برای روابط عمومی ها نیز ردیفی گنجانده شود، این امر منجر به رشد این نهاد خواهد شد.
وی از دوره های آموزشی آسیبها و تهدیدهای فضای مجازی و عملیات رسانه در فضای مجازی برای دانش افزایی مسئولین روابط عمومی حوزه های مختلف خبر داد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از تدوین تقویم مناسبتی برای اطلاع رسانی خبر داد و گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان سطح محله میتوانیم خدمات و اقدامات مجموعه مدیریت شهری را از کانال های مختلف مردمی به اطلاع شهروندان برسانیم.
برچسب ها :