بازنشستگی الکسا و پایان رتبه‌بندی سایت‌ها

وب‌سایت تجزیه و تحلیل ترافیک وب و خدمات مربوط به رتبه‌بندی سایت‌های جهان (Alexa) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم دارد پس از ۲۵ سال فعالیت، اردیبهشت سال آینده به کار خود پایان دهد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، سایت الکسا (Alexa) سال ۱۹۹۶ کار خود را به عنوان سایت آنالیزکننده ترافیک وب‌سایت‌ها آغاز کرد. پس از مدتی فعالیت، رتبه‌بندی سایت توسط الکسا در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت. سه سال پس از آغاز فعالیت، این مجموعه به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد.

حالا پس از ۲۵ سال فعالیت و تلاش سایت‌ها برای این‌که در رتبه‌بندی این سایت بتوانند در صدر باشند، الکسا اعلام کرد، اول می ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) به کار خود پایان می‌دهد.

الکسا یکی از زیرمجموعه‌ های هلدینگ آمازون، در بیانیه کوتاه خود به دلایلی که منجر به این تصمیم شده است، اشاره‌ای نکرد و تنها نوشته است مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شده و ارائه خدمات به کاربران در ۲۵ سال اخیر برایش یک افتخار بوده است.

در این بیانیه آمده است: بعد از ۲ دهه کمک به شما برای بررسی مخاطبان دیجیتالی شما، این تصمیم سخت را گرفته‌ایم که alexa.com را در تاریخ یک مه ۲۰۲۲ بازنشسته کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات