رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

سازش در سه پرونده قتل عمد طی یک هفته اخیر در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از سازش و مصالحه طرفین دعوی در سه فقره پرونده قتل عمد طی یک هفته اخیر در این استان خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی چهارشنبه ۱۷ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حصول سازش در این سه فقره پرونده مربوط به حوزه‌های قضایی مرودشت، زرین دشت و سروستان بوده است.

او افزود: با رافت و گذشت خانوادهپهای اولیاء دماء وهمچنین تلاش‌های مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، مصلحین قرانی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در حوزه‌های قضایی مرودشت، زرین‌دشت و سروستان سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری فارس با قدردانی از تلاش‌های انجام شده، عنوان کرد: در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهادهای سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی دردوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است.

موسوی عنوان کرد: در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی بوده و لازم است ضمن بهره مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی تر انجام شود؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان فارس اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است.

این مقام ارشد قضایی در فارس یادآور شد: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات