استاندار فارس:

زمین مسکن ملی در ۱۲ شهرستان‌ استان تامین شود

استاندار فارس، با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن ملی در ۲۴ شهرستان این استان گفت: سایر شهرستان‌ها(۱۲ شهرستان) نیز تا پایان آذرماه مهلت دارند که زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان در شیراز افزود: بر اساس برنامه سهم فارس از طرح ملی مسکن ۲۶۰ هزار واحد است که باید طی مدت چهار سال ساخته شود.
او ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که با اختصاص تسهیلات و تامین امکانات، این سهم را افزایش دهیم تا افراد بیشتری بتوانند با اجرای این طرح صاحب خانه شوند.
وی بیان کرد: یکی از شروط ثبت نام در طرح مسکن ملی تاهل است که با موافقت وزرات راه و شهرسازی مقرر شد به آن دسته از افراد مجردی هم که طی یکسال آینده اقدام به تشکیل خانواده و ازدواج کنند اجازه ثبت نام در این طرح داده شود.
استاندار فارس گفت: قطعا یکی از پیش نیازهای اصلی و مهم برای ازدواج جوانان مسکن است و اگر این نیاز تامین شود و شرایط برای صاحب خانه شدن آنها فراهم شود، شاهد افزایش آمار ازدواج جوانان در جامعه خواهیم بود.
ایمانیه افزود: در روستاها نیز تامین زمین به عهده بنیاد مسکن است و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان هم موظفند زیرساخت‌های لازم را برای اجرای طرح مسکن ملی فراهم کنند.
وی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب مناقصه برای انبوه سازی واحدهای مسکن ملی را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه ساکنان مجتمع‌های مسکونی نیازمند برخورداری از مراکز خدماتی، آموزشی، رفاهی و درمانی هستند لذا انبوه‌سازان باید در کنار تعهد به ساخت واحدها، برای تامین این موارد و امکانات هم اقدام کنند.
ایمانیه، واگذاری زمین رایگان را از مزیت‌های پروژه مسکن ملی برشمرد و گفت: اختصاص تسهیلات براساس دهک‌های جامعه و پرداخت هزینه انشعابات توسط دولت از دیگر امتیازهای درنظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن ملی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات