از صفر تا صد برنامه های اصنافی برای مدیریت شهری شیراز

شهردار شیراز در نخستین نشست خبریش، از وعده های خود برای مدیریت شهر گفت و پرسش رسانه ها را پاسخ داد.

مطبوعات فارس/ الهه بهرامی- سید احسان اصنافی در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه انجام همه کارها را از شهرداری توقع نداشته باشیم؛ گفت: تمام سازمان ها باید به وظایف خود عمل کنند و این مطالبه مدیریت شهرداری شیراز است.

وی، افزود: در مدتی که منصوب شدم در حوزه های مختلف شهری کارهایی انجام داده ایم و تغییراتی را در بخش های مختلف داشته ایم و تغییری نیز در حوزه فرهنگی شهرداری شیراز صورت پذیرفته است.


شهردار شیراز اضافه کرد: همچنین برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری و ... در روز های گذشته اقداماتی را در برنامه ریزی و اجرا کردیم.


اصنافی با بیان اینکه"شهرداری قسمت اصلی از پازل فرهنگی شهر است"، اظهار کر: حوزه فرهنگ برای شهرداری شیراز همواره کلیدی بوده و برای ارتقای فرهنگ شهر در زمینه های مختلف تلاش کرده ایم و در آینده نیز برنامه های مختلفی با کمک دستگاه های فرهنگی، هنری در راستای این مهم انجام می دهیم.


وی در خصوص بافت تاریخی شیراز اذعان داشت: باید به فکر هویت آن باشیم چرا که بافت شهر شیراز مانند تخت جمشید نیست که به دور آن دیوار کشید و اعتقاد ما بر این است که احیا بافت تاریخی باید با انسان محوری همراه باشد.


شهردار شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آرامستان دارااسلام، عنوان کرد: اعلام می کنیم که آمادگی احیا این قبرستان را داریم اما با مشکلاتی نیز در این راه مواجهیم.
اصنافی در این خصوص، توضیح داد: یکی از مشکلات جدید، سرقت سنگ های قبرستان دارالسلام است، بخشی از سنگ هایی که خود من دیده بوده ام اکنون نیستند و داستان از این قرار است که به دلیل متولی زیاد نمی شود تعیین تکلیف کرد، اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی است و شهرداری به عنوان یک فضای شهری می خواهد عمل کند.


او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه سیاست گذاری کلی در شهر شیراز صورت پذیرفته است، گفت: برای تحقق شفافیت در شهرداری شیراز به یک سیاست ، ابزار و زیر ساخت نیاز است، چرا که شفافیت امور شهرداری باعث می شود تا مدیر بهتر بتواند تصمیم گیری کند و اطلاعات شفاف سازی باید در اختیار مردم قرار گیرد.


شهردار شیراز، در ادامه با یاد آوری این مطلب که انتصابات اخیر شهرداری بر پایه کارایی افراد صورت گرفته است ،بیان کرد: به جوسازی ها اهمیتی نمیدهم چرا که اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری انجام شده است.


وی در خصوص اینکه انتخاب افراد با توجه به کارایی آنان در حوزه شهرداری بوده و تا مطمئن نشوم کسی را در شهرداری شیراز منصوب نمی کنم ، اظهار داتش: جوسازی ها برای من مهم نیست و صرف اینکه فردی به حزبی وابسته باشد اما کارایی و توانایی داشته باشد اهمیتی در انتصابات ندارد ملاک اصلی کارآمدی و تخصص لازم است ، که اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری و افراد دارای گرایشات سیاسی مختلف بوده است.


شهردار شیراز از تلاش برای راه اندازی فاز اول خط 2 متروی شیراز تا ۲۲بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت : بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در اولویت شهرداری شیراز است.


اصنافی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در شهر شیراز در 50 روز گذشته بیان کرد: تصمیمات پروژه شهید سلیمانی مرتفع شده و از چهار تونل باقیمانده حفاری ۲ تونل انجام شده است و مشکلات تقاطع جام جم نیز در حال رسیدگی و رفع است .


وی افزود: همچنین بزرگراه مولوی به عنوان پروژه بزرگ شهری در حال انجام است و اصلاح مثلث هندسی گویم- قلات در دستور کار قرار دارد.


شهردار شیراز اضافه کرد: در حوزه شهرسازی، در بخشی از شهر کار شده و در بخش شهروند سپاری قابل استفاده است و همچنین صدور پروانه و مجوزها را با حذف فرآیندهای مازاد بهبود خواهیم بخشید تا شاهد کاهش زمان صدور و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه از خدمات شهرداری شیراز به شهروندان باشیم.


او گفت: در حوزه برنامه ریزی سامانه پی ام آی اس دنبال می شود تا شاهد مدیریت هوشمند در راستای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها باشیم و در حوزه شفافیت به سیاست و ابزار و زیرساخت نیاز است و فرآیند واگذاری یک ملک در شهرداری، مناقصه، سرمایه گذاری و … باید کامل و شفاف باشد و داده ها مشخص باشند و مدت، ضریب ریسک، بازگشت سرمایه و … مشخص باشد.


به گفته شهردار شیراز، سامان دهی محورهای گردشگری زندیه با سامان دهی دستفروشان و اقدامات عمرانی در دستور کار شهرداری شیراز است و جهت پرداختن به مقوله تراموا در شیراز به عنوان طرح جامع حمل و نقل، باید ابتدا طرح جامع حمل و نقل انجام شود و برای تراموا باید با اصول لازم عمل شود تا رفت و آمد شهری دچار مشکل نشود.


*نخستین نشست خبری سید احسان اصنافی؛شهردار شیراز با اهالی رسانه، پس از گذشت 50 روز از انتصاب او و در سالن شهید دستغیب شاهچراغ (ع) صورت پذیرفت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات