فعالیت فرهنگی در شهرداری ها بسیار ضعیف است

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری فارس با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در شهرداری ها بسیار ضعیف است گفت: آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی خود، یکی از کارهای فرهنگی مهم است که در شهرداری‌ها باید انجام شود. 

پرویز کهندل، روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه شهردار جهرم افزود: فعالیت فرهنگی در شهرداری ها گاهی حتی تعطیل است و کار فرهنگی تنها نصب بنر و پرچم نیست.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری فارس با بیان اینکه آموزش‌های شهری و شهروندی بایستی توسط شهرداری ها دنبال شود، تأکید کرد: اگر شهروندان با نیازها و حقوق خود و دیگران آشنا شوند، خود را در برابر هم مسئول دانسته و متعهد می‌شوند در ساخت شهر، نقش اساسی و مؤثر داشته باشند.

وی اظهار کرد: امروزه شهرداری‌ها، متولی آموزش شهروندان است و ادامه مستمر آموزش‌ها در جامعه ضرورت دارد؛ چرا که در نهایت اثرات منفی ناآگاهی برخی مردم از فرهنگ شهرنشینی و شهروندی و ضررهای آن مستقیماً به شهرداری برمی‌گردد.

شهر جهرم لایق یک شهرداری شاخص و با استاندارد کشوری است

امام جمعه جهرم هم در این مراسم گفت: شهر جهرم لایق یک شهرداری شاخص و با استاندارد کشوری است و شهروندان در آبادانی شهر باید مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین مدبر با بیان اینکه همه باید تعامل و همکاری شود و از ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود، افزود: کارهای بر زمین مانده در شهرداری جهرم بسیار است. اجرای طرح تفصیلی، احیای بافت فرسوده، موضوع کمربندی جهرم و... مسائلی است که باید تکلیف‌شان مشخص شود.

وی با بیان اینکه همه‌ دست در دست هم دهیم که شهر آباد شود، اظهار کرد: از مردم درخواست دارم عوارض خود را پرداخت کنند تا بتوان اقدامات اساسی برای عمران و آبادانی شهر جهرم انجام داد.

شهرداری جهرم با یک شهرداری استاندارد فاصله بسیاری دارد

رئیس کمیسیون عمران و نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:شهرداری جهرم با یک شهرداری استاندارد فاصله بسیاری دارد. باید به استانداردهای کشوری در این مورد برسیم. شهر جهرم لیاقت یک شهرداری شاخص را دارد.

دکتر محمدرضا رضایی افزود: شهرداری جهرم نیازمند خلق فرمول‌های جدید برای ایجاد درآمدهای جدید و پایدار است. اینکه در اتاق در انتظار سرمایه‌گذار بنشینیم جواب نخواهد داد.

وی اظهار کرد: عدالت در خدمت‌رسانی به همه‌ی محلات مورد توجه قرار گیرد. در شهر هنوز شاهد کوچه‌های خاکی هستیم. در فضای سبز، معابر شهری، کمربندی، خدمات شهری و... نیازمند تلاش بیشتری هستیم تا چهره شهر عوض شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درآمد شهرداری متناسب با نیاز شهر باشد، تصریح کرد: سال گذشته براساس مصوبه مجلس ۱۵ میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری جهرم تزریق شود. همچنین شورای اسلامی شهر می‌تواند عوارض جدیدی وضع کند.

رضایی ابراز کرد: شهرداری متعلق به همه‌ی مردم هست پس نیاز است شهردار جهرم در قالب جناح‌بندی سیاسی نباشد و از این موضوع پرهیز کند.

شهرداری گزارش عملکرد خود را به صورت مداوم به مردم اعلام کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در ادامه جلسه گفت: مهندس نظری، روحیه فعالیت اقتصادی برای شهرداری جهرم داشت و با این نگاه بسیاری از بدهی ها پرداخت شد.

مهدی شفیعیان افزود: ‌امروز شهرداری جهرم، یک شهرداری در تراز و شان مردم و شهر جهرم نیست و باید تلاش شود کارهای عقب مانده سریعا جبران شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم تصریح کرد: همه ما مسولان مدیون شهر هستیم چرا که در همین شهر بزرگ شدیم و لازم است که همه مدیران برای پیشرفت و آبادانی شهر کمک کنند.

این مسوول بیان کرد: دانستن حق مردم است و شهرداری حتما بیلان عملکرد های ۳ ماهه و ۶ ماهه خود را به مردم اعلام کنند.

فرماندار جهرم تأکید کرد: تسریع در امور کار شهروندان و استفاده از روش های جدید و نوین حتما در شهرداری دنبال شود و لازم است نگاه عدالت محور در امور شهری اجرایی شود.

شفیعیان اظهار کرد: لازم است از جناب مهندس شیروان تقدیر کنیم و همیشه دوران سرپرستی، دوران سختی بوده است اما با مدیریت خوب امور شهرداری طی این مدت به خوبی انجام شد.

نوکر خوبی برای مردم خواهیم بود

شهردار جدید جهرم نیز در جلسه گفت: اگر پروژه‌های نیمه تمامی هست به سرانجام خواهیم رساند و برای توسعه شهر جهرم برنامه هایی خواهیم داشت که اعلام خواهم کرد.

عبدالرحیم اسدی افزود: یک روز انسان مسئولیت می‌پذیرد و روزی باید تحویل دهد. پس باید از هم‌اکنون به فکر پایان مسئولیت باشیم و به روزی بیندیشیم که باید پاسخگوی شهروندان باشیم.

شهردار جدید جهرم اظهار کرد: مردم انتظار دارند مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی انتخاب شوند و اصلی‌ترین شاخصه مردم‌داری است. خدمت به مردم بهترین کار است. خط قرمز ما احترام و تکریم مردم است نه افراد. کسی اجازه ندارد به علت وابستگی به فردی به مردم بی احترامی کند یا خدمت‌ رسانی نکند.

وی با بیان اینکه بنده و همکارانم باید شرح وظایف خود را انجام دهیم. باید نوکر خوبی برای مردم باشیم، ابراز کرد: دست یاری به سوی مسئولین دراز می‌کنم. با اتحاد و همدلی شاهد پیشرفت شهر جهرم خواهیم بود.

ساماندهی وضعیت مالی شهرداری جهرم یکی از کارهای درخشان بود

شهردار سابق جهرم نیز در جلسه گفت: به لطف خداوند متعال و همکاری همکارانم در سی ماه خدمت در شهرداری، سعی کردیم به شهروندان خدمت‌ رسانی کنیم.

علی‌رضا نظری افزود: ساماندهی وضعیت مالی شهرداری با کوتاه کردن دست زیاده‌ خواهان یکی از کارهای درخشان شهرداری در سی ماه خدمت بنده در کسوت شهرداری جهرم بود. زیباسازی شهر، تملیک و بازگشایی معابر، آسفالت معابر و... از فعالیت سی ماهه شهرداری بوده است.

در این برنامه از زحمات مهندس نظری شهردار سابق جهرم و مهندس شیروان سرپرست شهرداری تقدیر و مهندس عبدالرحیم اسدی به عنوان شهردار جدید جهرم به شهروندان معرفی شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات