سفر وزیر فرهنگ به پاسارگاد؛ از دستور بهسازی مزار شهدا تا رونق گردشگری

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان پاسارگاد بر توسعه این شهرستان با ظرفیت‌های بی‌بدیل در حوزه گردشگری و کشاورزی تاکید کرد و نخبگان و علمای بخش پاسارگاد نیز بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت گردشگری میراث جهانی پاسارگاد در توسعه منطقه را از دولت سیزدهم خواستار شدند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدمهدی اسماعیلی که پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری همزمان با سفر استانی هیات دولت به فارس به پاسارگاد سفر کرده بود، پس از استقبال رسمی مدیران این شهرستان، بر سر مزار شهدای گمنام این شهرستان در دامنه کوه‌های سعادتشهر حاضر شد و به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی بازدید از مزار شهدای گمنام پاسارگاد که با طی کردن مسیر خاکی و سنگلاخ دسترسی به آن میسر بود، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و تکمیل مسیر آرامگاه شهدای گمنام و ساختمان فرمانداری شهرستان در اولویت قرار خواهد گرفت و بودجه مورد نیاز تامین می‌شود.
اسماعیلی در ادامه این سفر از ساختمان در حال احداث فرمانداری شهرستان پاسارگاد بازدید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید گفت: ساختمان فرمانداری پاسارگاد ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد و برای تکمیل، نیازمند اعتبار مناسب است که این مساله در سطح کشور پیگیری خواهد شد.
امام جمعه بخش پاسارگاد از توابع شهرستان پاسارگاد فارس در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم زمینه بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری میراث باستانی پاسارگاد برای توسعه منطقه و تامین معیشت مردم فراهم شود.
حجت الاسلام محمد پردل افزود: ساکنین بخش پاسارگاد با وجود میراث داری از تاریخ ایران باستان به دلیل وجود برخی نگاه‌ها نمی‌توانند از این ظرفیت ویژه بهره ببرند.
وی ادامه داد: هیچ درمانگاه شبانه روزی و امکانات کافی در این منطقه وجود ندارد و موزه پاسارگاد نیز در نزدیکی آرامگاه کوروش حدود ۵۰ سال رها شده و کار تکمیل آن متوقف مانده است.
وی اضافه کرد: پاسارگاد یکی از نقاط گردشگرپذیر مهم کشور است اما در طی سالیان گذشته استفاده درستی از این پتانسیل نشد که امیدواریم این موضوع و توسعه گردشگری و درآمد مردم مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه بخش پاسارگاد با بیان اینکه این منطقه از وجود امکانات مذهبی و فرهنگی نیز بی بهره است،گفت: ساختمان بخشداری پاسارگاد در مدرسه‌ای فرسوده قرار دارد و شهرداری پاسارگاد نیز در ساختمانی قدیمی است و نیاز است که بودجه ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.
پردل تاکید کرد: ورودی منطقه نیز در شان مجموعه تاریخی پاسارگاد ثبت شده در میراث جهانی یونسکو نیست و مردم باید از این منابع غنی گردشگری بهره ببرند نه اینکه برای تامین معاش خود برای چیدن بنه به ارتفاعات بروند و برای یک لقمه نان با انواع مشکلات مواجه شوند.

بازدید از ساختمان در حال احداث اداره ارشاد پاسارگاد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این سفر از ساختمان در حال احداث اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاسارگاد نیز بازدید کرد.
به گفته مسئولان،‌ تاکنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این سازه هزینه شده و اکنون رقمی معادل ۲ و نیم میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل و محوطه سازی آن نیاز است.
وزیر ارشاد نوید تخصیص اعتبار مورد نیاز این ساختمان را داد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات