جوان قشقایی در پی تلاش برای نجات تبعه افغان از چاه جان باخت

مدیرعامل سازمان مردم نهاد جوانان عشایر فارس گفت: زنده‌یاد احسان سلامی جوان ۳۳ ساله ایل قشقایی که برای نجات یک تبعه افغان از چاه اقدام کرده بود، خود نیز در این چاه جان باخت. 

مهران نامداری، افزود: این حادثه شامگاه جمعه شانزدهم مهرماه جاری در روستای خانه خمیس در بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز رخ داد.
مسئول کانون فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی اظهار داشت: زنده یاد احسان سلامی از طایفه بزرگ قره قانی از ایل‌های تاریخ‌ساز قشقایی، وقتی متوجه شد یک تبعه افغانی در داخل چاهی گرفتار شده است و تقاضای کمک می کند، بی‌درنگ به کمک او شتافت.
نامداری افزود: از آنجا که در اطراف چاه ابزار نجات در دسترس نبوده است، این جوان برومند و شجاع قشقایی تصمیم گرفت زمان را از دست ندهد و خود به درون چاه برود و جان تبعه افغانی را نجات دهد غافل از اینکه تبعه افغانی در درون چاه دچار گازگرفتگی شده بود.

این فعال روستایی و عشایر گفت:‌ این جوان بی باک قشقایی تمام سعی خود را به کار گرفت تا جان یک انسان را نجات دهد اما تبعه افغانی جان خود را از دست داد و زنده یاد احسان سلامی خود نیز دچار گازگرفتگی شد.
نامداری اظهار داشت: زنده یاد احسان سلامی یکبار دیگر درس جوانمردی، ازخودگذشتگی و ایثار را به زیباترین شکل ممکن معنی کرد و به ما یادآوری کرد که انسانیت فراتر از هر نوع باور است و اگر لازم باشد بدون نگاه به رنگ پوست، نژاد، باور و قومیت باید به همنوع خود کمک کرد.
بخش سیاخ دارنگون از توابع شهرستان شیراز در جنوب غربی شیراز واقع است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات