رئیس اورژانس فارس:‌

ماموران ما را گاهی کتک می‌زنند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در نشست مجازی خود با خبرنگاران مسائل مختلفی را گفت که به حوزه کاری مربوط است اما تقاضای تست کرونا و کتک خوردن مامورانشان بعید است در این وظایف بگنجد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر محمد جواد مرادیان، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به شکل مجازی برگزار شد گفت که از ابتدای امسال تاکنون به ۶ نفر از ماموران اورژانس استان حمله شده و کتک خورده‌اند و ناسزا شنیده‌اند.

آنگونه این مسئول اعلام کرده یکی از معضلات مرکز ۱۱۵ اورژانس مزاحمت‌های تلفنی است و از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۱ هزار مزاحمت تلفنی در مورد اورژانس استان ثبت شده است.
مرادیان از شهروندان خواست که برای موارد ضروری و اورژانسی با اورژانس تماس برقرار کنند.

رئیس اورژانس فارس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۲۷ هزار تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس برقرار شده که این تماس‌ها ۱۱۳ هزار و ۵۶۹ ماموریت برای تیم‌های اورژنس به دنبال داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر رشد ۱۵ درصدی است.

مرادیان گفت: در برخی تماس‌ها شهروندان خواستار انجام تست کرونا از فرد مشکوک به ابتلا هستند که چنین تستی توسط اورژانس انجام نمی‌شود.
وی اضافه کرد: با شروع موج پنجم کرونا، تعداد تماس‌های شهروندان با مراکز اورژانس نیز افزایش چشمگیری یافت و طی این مدت علاوه بر ارائه بیش از ۱۱ هزار مورد مشاوره، ۲ هزار و ۱۹۵ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

رئیس اورژانس فارس افزود:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۹۸ نفر از پرسنل این مرکز در استان به دلیل اینکه در ارتباط نزدیک با افراد مبتلا بودند به کرونا مبتلا شدند.

حوادث رانندگی و فوتی های مردم در جاده های فارس مطلب دیگری بود که مرادیان عنوان کرد که آمنارها بیانگر آن است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۱ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای این استان جان باختند و ۲۵ هزار و ۱۶۳ نفر نیز مصدوم شدند.

مرادیان اعلام کرد:‌ هفت هزار و ۳۷ نفر از مصدومان در محل حادثه درمان و ۱۸ هزار و ۱۲۶ نفر نیز توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
بیشترین تعداد حوادث رانندگی استان فارس بنا به گفته وی در محور شیراز – اصفهان که پرترددترین محور است روی داده و پس از آن در محور شیراز – کازرون، محور جهرم – لار و محور شیراز – داراب بیشترین تعداد تصادفات را شاهد بوده‌ایم.
مرادیان گفت: افزون بر ۱۳ هزار ماموریت انجام شده طی مدت مذکور مربوط به حوادث رانندگی جاده‌ای و ۹ هزار و ۳۱۰ ماموریت نیز مربوط به حوادث رانندگی درون شهری است.
او اظهار داشت: با توجه به نصب سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ فارس، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل وقوع حوادث و حضور بر بالین فرد نیازمند خدمات اورژانسی کاهش خواهد یافت و به محض برقراری تماس با مرکز ۱۱۵ چه از طریق تلفن ثابت و چه تلفن همراه، موقعیت تماس گیرنده مشخص خواهد شد.
ثبت ۴۰ مورد گاز گرفتگی و ۵۵ مورد غرق شدگی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون وقوع ۴۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ۵۵ مورد غرق شدگی به این مرکز گزارش شده است.
مرادیان افزود: طی مدت مذکور یک نفر در اثر مسمومیت با گازمونوکسید کربن و ۲۱ نفر نیز در اثر غرق شدگی جان در استان جان خود را از دست دادند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات