زارع پور:

آمادگی کامل وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت کشور

در جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت برنامه شاد، به توسعه این شبکه و افزایش کیفیت تجربه خوب کاربری در این فضا برای سال جدید تحصیلی تاکید شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، صبح امروز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت شبکه شاد با حضور عیسی‌زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه اول و معاونان و مدیران این مجموعه‌ها برگزار شد.

زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش و نقش بی بدیل آنان در پرورش نیروهای فرهیخته و عالم در کشور و با اشاره به راه‌اندازی و استفاده از شبکه شاد در دوران کرونا گفت: راه‌اندازی شبکه شاد کار بسیار بزرگی بود و متخصصین کشور تهدید کرونا را تبدیل به یک فرصت برای نظام آموزشی کشور کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید شاد تقویت شود و توسعه یابد، افزود: این شبکه باید به صورتی توسعه یابد که حتی یک نفر نیز از تجربه کار با آن ناراضی نباشد و برای کاربر تجربه مثبتی در استفاده از این شبکه ایجاد شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اینکه همزمان حدود 2.5 میلیون نفر کاربر از محتوای چند رسانه‌ای در یک پلتفرم داخلی استفاده کنند تاکنون سابقه نداشته است.

وی با تاکید به اینکه باید فضای رقابتی و اکوسیستم در این حوزه شکل بگیرد، افزود: باید طوری تدبیر کنیم که فضای رقابت در حوزه پلتفرم ها و خدمات آموزش الکترونیکی با مدل اقتصادی مشخص در این حوزه شکل بگیرد در غیر این صورت با این شکل حمایت‌ها امکان ادامه مسیر دشوار است و ضمن اینکه زیست بوم آموزش الکترونیک کشور با چالش جدی روبرو می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تلاش می‌کنیم امسال نیز استفاده از شبکه شاد رایگان باشد اما باید نحوه تامین منابع آن مشخص و سازوکار جدیدی برای تداوم آن دیده شود.

وی به حرکت جهادی در دوره قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت اشاره کرد و افزود: درباره هوشمندسازی مدارس نیز اولویت ما توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند است که البته باید منابع آن در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ابلاغ طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی گفت: اجرای این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و دولت برای ایجاد فضایی امن و سالم برای کودکان و نوجوانان ضروری است .

زارع‌پور در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد که کارگروهی متشکل از معاونان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش برای بررسی موضوعات مشترک این حوزه مانند توسعه شبکه شاد و طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی تشکیل شود که با موافقت سرپرست وزارت آموزش پرورش اعضای آن نیز در همین جلسه تعیین شدند.

علیرضا کاظمی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در دوران کرونا راه‌اندازی شبکه شاد و آموزش مجازی بود، گفت: برای بازگشایی مدارس ما سه برنامه مدرسه تلویزیونی، برنامه شاد و بازگشایی فیزیکی را همزمان پیگیری می کنیم که برنامه شاد تکیه گاه اصلی ما برای بازگشایی مدارس است که در ابتدای مهر نسخه جدید آن را رونمایی می‌کنیم.

وی رایگان بودن استفاده از شبکه شاد را اصل مهمی در این حوزه عنوان کرد و افزود: اگر این اصل محقق نشود دانش‌آموزان مناطق محروم و ضعیف کشور از آموزش مجازی محروم می‌مانند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به درگیری بیش از 50 میلیون نفر از مردم کشور با موضوع آموزش و پرورش، رایگان بودن این خدمات را موضوع حیاتی در این حوزه عنوان کرد.

وی توسعه برنامه آموزشی شاد، طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی و توسعه شبکه ارتباطات و هوشمند سازی مدارس را از دیگر اولویت های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که نیاز به همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه اول نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت شبکه شاد و موضوعات مرتبط با آن پیشنهاداتی را برای بهبود کار و همچنین توسعه این شبکه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از این جلسه، در نشستی با تیم فنی شبکه شاد گزارشی از روند شکل‌گیری این برنامه و نحوه عملکرد آن دریافت کرد و مدیران و کارشناسان این حوزه پیشنهادات خود را برای عملکرد بهتر شبکه شاد در سال جدید تحصیلی ارائه کردند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات