نویسنده جهرمی: رمان من سرقت ادبی شده است

هفتم دی ۱۳۹۹ خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رمان "ناقوس" نوشته محمد رازانی یک سال پس از فوتش در جهرم منتشر شد که اینک هشتم شهریور ۱۴۰۰ علی پاینده جهرمی اعلام کرده این رمان نامش "خون آشام" اثر من بوده و سرقت ادبی رخ داده است.  

علی پاینده جهرمی برای اثبات سخن خود، تصویر نامه صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را به رویت خبرنگاران رساند.
در این نامه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خطاب به سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فضای تولید وتبادل فضای مجازی فارس(فتا) نوشته است:‌باتوجه به بررسی های صورت گرفته شده کتاب خون آشام اثر آقای علی پاینده جهرمی که توسط انتشارات نویدگویی در سال ۸۹ به چاپ رسیده است توسط آقای محمد رازانی با عنوان ناقوس در انتشارات مصلی نژاد چاپ شده و به سرقت ادبی رفته است.
این مقام افزوده است:‌حق و حقوق کتاب فوق در اختیار آقای علی پاینده جهرمی شاکی فوق می باشد.
تاریخ نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارم بهمن ۱۳۹۹ است.
علی پاینده جهرمی، گفت:‌مراحل قضایی در حال طی شدن است و شکایت درباره این موضوع درحال رسیدگی است.
زمانی که خبر انتشار رمان ناقوس به قلم محمد رازانی منتشر شد، چنین عنوان شد که این رمان دنباله‌دار در ژانر تخیلی با ۱۲۸ صفحه به همت انتشارات شهید عبدالرضا مصلی‌نژاد با شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۲۵۰هزار ریال منتشر شده است.
همچنین اعلام شد محمد رازانی در بهمن ۱۳۷۸ چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۹۸ نگرش دو کتاب ناقوس و مترسک‌های دیوانه را به پایان برد و قبل از انتشار آن در سانحه‌ای دار فانی را وداع گفت.این رمان چند جلدی است و به یادبود وی از طرف خانواده مرحوم منتشر شده که جلد دوم آن در فروردین ماه سال آینده منتشر خواهد شد.
پاینده جهرمی گفت:‌قسمت دوم رمان من را که الان رایگان تو اینترنت هست می‌خواستند جداگانه چاپ کنند؛ رمان من قسمت سوم هم دارد که فقط در لپ تاپم هست و سارقان نمی‌دانستند که قسمت سوم هم دارد.
جهرم ار توابع استان فارس است و در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات

shirane ناصر یوسفیان 26/6/1401
سلام راه ارتباطی با شما چه طور هست .لطفا شما تماس ارسال بفرمایید.