همزمان با هفته دولت اجرایی شد:

آغاز ساخت سایت دفن زباله بخش ارژن شیراز

طی مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، فرماندار شهرستان شیراز، بخشدار و شهردار خانه زنیان، عملیات اجرایی سایت دفن پسماند شهرداری خانه زنیان در محلی به وسعت ۱۴ هکتار آغاز شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از محیط زیست فارس، برای احداث این پروژه، باید ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شود تا امکان دفن ۲۱۴ تا ۴۰۰ هزار مترمکعب زباله فراهم شده و تا حداکثر ۵۰ سال آینده پاسخگوی نیاز منطقه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این مراسم گفت: سایت های دفن زباله از مهمترین و ضروری ترین پروژه های زیرساخت هر شهر است که با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و دفن اصولی و بهداشتی پسماندها عملیات اجرایی این طرح آغاز شد که جا دارد از مسوولان و دست اندرکاران این امر، قدردانی کرد.

حمید ظهرابی خاطرنشان کرد: ورودی شهرها، انباشته از انواع زباله ها و پلاستیک هاست که با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان شیراز، در شان مردم این شهرستان نیست.

ظهرابی افزود: در حریم جاده ها و خارج از محدوده شهرها با توجه به قانون، وظیفه جمع آوری زباله و دفن آن، بر عهده بخشداری هاست که انتظار می رود با اتمام این طرح دیگر شاهد، پراکندگی زباله در مسیرهای فوق الذکر نباشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات